Awarie w dwóch, polskich bankach. Najnowsze informacje

Poniedziałki bywają trudne, o czym nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Po relaksującym weekendzie to właśnie jeden z najbardziej znienawidzonych dni tygodnia. Dziś przekonali się o tym m.in. klienci dwóch dużych banków PKO BP oraz Pekao S.A., którzy z uwagi na zaistniałe awarie, na niemal dwie godziny stracili możliwość realizowania płatności.

w poniedziałek rano doszło do awarii w dwóch, polskich bankach: PKO BP oraz Pekao S.A.
w poniedziałek rano doszło do awarii w dwóch, polskich bankach: PKO BP oraz Pekao S.A.123RF/PICSEL

Problemy z poprawnym działaniem banków PKO BP oraz Pekao S.A. zaczęły się w poniedziałek około ósmej rano, o czym w mediach społecznościowych zaczęli informować zdenerwowani klienci. Usterka dotyczyła aplikacji mobilnych i serwisów transakcyjnych.

W przypadku Banku PKO BP problemy występowały na stronie ipko.pl oraz  w aplikacji IKO, natomiast klienci Banku Pekao S.A. skarżyli się na działanie aplikacji strony Pekao24 i systemu PeoPay.

Czy macie awarię strony? Nie mogę się połączyć z serwisem ipko, ani z aplikacją, wywaliło mnie w trakcie płacenia rachunków
pisze jeden z klientów banku PKO BP na oficjalnym profilu banku na Facebooku.
Klienci banków PKO BP i Pekao S.A. mają trudności z realizacją płatności
Klienci banków PKO BP i Pekao S.A. mają trudności z realizacją płatności123RF/PICSEL

Zgłoszenia zdenerwowanych i zdezorientowanych klientów o awarii w bankach napływały lawinowo, a atmosfera na profilach społecznościowych banków robiła się gorąca.

Na komentarze na swoim profilu na Facebooku zareagowali administratorzy Banku Pekao S.A., informując zakłopotanych klientów:

"Dziękujemy za wiadomość. Mieliśmy chwilowy problem z logowaniem do Pekao24 oraz PeoPay. Pracujemy nad nim, na ten moment mogą być jeszcze chwilowe problemu z logowaniem do Pekao24. Przepraszamy za utrudnienia".

Interia wysłała do banków pytania, na czym polegają problemy techniczne z działaniem aplikacji i na kiedy przewidziano uporanie się z problemami. Gdy tylko otrzymamy oficjalne informacje, podamy je do wiadomości.

Aktualizacja:

Departament Komunikacji Banku Pekao S.A. poinformował lnterię, że: "Na ten moment możliwość logowania do systemów banku została przywrócona, a systemy działają prawidłowo".

Otrzymaliśmy również odpowiedź z Banku PKO BP: "Występowały przejściowe utrudnienia w korzystaniu z naszej strony internetowej i strony logowania do naszych serwisów. Przepraszamy za zaistniałą sytuację".

"Zbliżenia": Andrzej Chyra o erotyce na ekranie, mobbingu w teatrze i współczesnym ojcostwieINTERIA.PL
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas