Nie daj się oszukać. Przestępcy podszywają się pod ZUS

Już nie "na wnuczka” i nie "na policjanta”. Oszuści coraz częściej korzystają z metody "na panią z ZUS-u”. Na czym ona polega ów trik i jak nie paść jego ofiarą? Sprawdź.

Telefon od oszustów może nas słono kosztować
Telefon od oszustów może nas słono kosztować123RF/PICSEL

- W ostatnich dniach otrzymujemy od klientów zgłoszenia z informacją, że otrzymali połączenia z numeru infolinii ZUS 22 560 16 00 (wyświetlany na telefonie klienta) - gdzie osoba łamaną polszczyzną zapytała, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta PUE oraz czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o zmianie numeru telefonu - poinformował rzecznik ZUS Paweł Żebrowski.

Oszustwo przez telefon. Jak nie dać się nabrać?

W tego rodzaju oszustwie przestępcy wykorzystują metodę spoofingu telefonicznego. Pozwala ona na podszywanie się pod dowolny numer lub kontakt w telefonie. Mimo że w rzeczywistości dzwoni lub pisze ktoś inny, nasz telefon wyświetla inną informację o dzwoniącym — w tym przypadku numer infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Znane są też przypadki podszywania się pod numery banków i innych urzędów.

Rzecznik ZUS Paweł Żebrowski przypomniał raz jeszcze, że konsultanci infolinii nigdy ZUS nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na PUE ZUS-u czy też zmiany numerów telefonów w bankach.

Pracownicy ZUS-u kontaktują się jedynie w sprawach dotyczących wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego lub w sprawach związanych z prowadzoną w ZUS konkretną sprawą danego klienta.

Przeczytaj również:

Polki unikają jak mammografii. Jaki jest powód? Newseria Lifestyle/informacja prasowa
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas