Reklama

Reklama

Praca za czytanie książek

15 pracodawców, w tym największe krajowe i międzynarodowe firmy, postanowiło postawić kandydatom do pracy nietypowy warunek. W aktualnie prowadzonych przez nich rekrutacjach poszukiwane są osoby, które oprócz odpowiednich kwalifikacji, doświadczenia, czy znajomości języka obcego muszą wykazać się również czytaniem książek.

W ten sposób pracowników szukają m.in. jeden z największych producentów słodyczy w Polsce, wielka internetowa platforma sprzedaży odzieży i wiodące koncerny medialne. Akcja odbywa się w ramach kampanii „Czytaj PL”.

Relaks, poszerzanie horyzontów, rozwijanie wyobraźni - o tych korzyściach płynących z obcowania z literaturą wiedzą wszyscy. Po raz pierwszy jednak spędzanie wieczorów z ulubioną lekturą może pomóc w znalezieniu nowej pracy. W wielu ogłoszeniach rekrutacyjnych pojawił się zapis związany z czytaniem książek. W przypadku części z nich czytanie będzie dodatkowym atutem, a w przypadku innych jest po prostu "mile widziane". Niektórzy rekrutujący zachęcają potencjalnych pracowników do podzielenia się tytułami swoich lektur.

Reklama

Wszystkie firmy biorące udział w akcji zdecydowanie jednak premiują czytających kandydatów. Zyskują tym samym tytuł "Pracodawcy Przyjaznego Czytającym" oraz zniżki na e-booki i audiobooki dla swojego zespołu.

-Regularne czytanie rozwija wyobraźnię i sprawia, że jesteśmy bardziej kreatywni - mówi Izabela Helbin, Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, organizatora "Czytaj PL" - Dlatego przekonaliśmy pracodawców, że pracownicy, którzy czytają książki, wniosą dużo dobrego do prowadzonych przez nich firm.  Pokazujemy, że czytanie się opłaca. W tym przypadku może pomóc w zdobyciu dobrej pracy w wiodącym przedsiębiorstwie danej branży - dodaje Helbin.

Aktualnie można znaleźć 25 ogłoszeń o pracę z dopiskiem o czytaniu książek. Poszukiwane są m.in. osoby na takie stanowiska jak: specjalista ds. marketingu, kierownik salonu marki odzieżowej, operator filmowy, asystent w dziale sprzedaży, digital marketing manager, konsultant techniczny, visual merchandiser. Czytających pracowników szukają m.in. Wawel, Idea Bank i Answear.com.

- Nie jest ważne, czy wybieram kryminały, romanse, literaturę z najwyższej półki, czy biografie. Istotne jest, że tak samo jak pracodawcy biorący udział w akcji, uważam czytanie za ważne. Zachęcam też pracowników, aby pokazywali akcję swoim szefom. Do programu może dołączyć każdy pracodawca. Zgłoszenia odbywają się za pomocą strony internetowej akcji www.czytajPl.pl - mówi Paweł Polański z Woblink.com.

***Zobacz materiały o podobnej tematyce***

 

materiały prasowe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje