Program "Ja, Kobieta"
8 marca, w Dniu Kobiet rozpoczyna się ogólnopolski program pod nazwą "Ja, Kobieta".

Program ten podejmuje dyskusję o tym, jak można być kobietą we współczesnym świecie, czy nowe role i równe prawa prowadzą do rezygnacji z kobiecości, czy też kształtuje się jakieś nowe przymierze, w ramach którego kobiety i mężczyżni mogą pozostać równi, a jednocześnie odmienni.
Organizatorem programu jest marka kosmetyczna Dove. - Program Dove nie jest konkursem piękności. Chcemy odnaleźć kobiety, które potrafią w tym wszystkim, co robią, pozostać kobiece - i zrozumieć, w jaki sposób im się to udaje - podkreślają organizatorzy.
Do programu może włączyć się każdy, zgłaszając kobietę - przyjaciółkę, krewną, znajomą, którą uważa za kobiecą. Zgłoszenie kandydatki wraz z jej zdjęciem oraz uzasadnieniem swojego wyboru należy przesłać wraz z wypełnionym kuponem zgłoszeniowym (dostępny w kwietniowym numerze "Twojego Stylu"). W wyniku programu zostanie wyłonionych 12 kobiet, którym udaje się we wszystkim, co robią, po prostu być kobietą ze wszystkim wartościami, które kobiecość wnosi do świata. - Mamy nadzieję, że unaocznią nam one wszystko, co w kobiecie najwspanialsze, o co warto dbać i pielęgnować - mówią organizatorzy.
Zagubiona kobiecość?
Często słyszymy o tym, że dzisiejsza kobieta zyskała samodzielność i niezależność, pewność siebie, możliwość kształcenia się i dostęp do rynku pracy. Rzadko jednak wspomina się o tym, jak wiele straciła. W swym "boju" o społeczną pozycję zapłaciła bowiem wysoką cenę - zatraciła kobiecość, która czyniła ją wyjątkową, niepowtarzalną i fascynującą, jedyną w swoim rodzaju.
Nowa kobieta, nowy mężczyzna
- Kobieta i mężczyzna są sobie potrzebni nawzajem, dopełniają się, a ich relacje wpływają na jakość świata, w którym żyjemy. Platon sądził, że na początku nie było płci, tylko jedna istota, którą rozdzielono. I od tej pory połówki rozpaczliwie poszukują się po świecie - bo bez tego drugiego istnieją tylko połowicznie. I ta druga połówka nie jest ani wrogiem, ani konkurentem - tylko potencjalnie naszym dopełnieniem - uważa Anna Giza, socjolog Uniwersytetu Warszawskiego.
Badania zostały przeprowadzone przez Pentor na zlecenie Dove w lutym 2003 r. na reprezentatywnej próbie, liczącej 1600 osób