Prześpij się z tym!

Puchowe miękkie tapczany, czy kanapy nie są najlepszym pomysłem na zdrowy sen.

Medycy zgodnym chórem twierdzą, że dobry sen to najlepszy sposób na zregenerowanie organizmu. Jego długość zależy od potrzeb indywidualnych każdego z nas. Nieważne ile, ale jak i na czym śpimy. Dobrze wie o tym Tadeusz Czarny, kręgarz z Przeworska.

Reklama

Kręgosłup ważna rzecz

- Przede wszystkim to nasze złe nawyki powodują, że kręgosłup nie jest w najlepszym stanie - twierdzi specjalista od prostowania kręgosłupów.

Zbyt mało aktywny tryb życia prowadzi do osłabienie mięśni. Kręgosłup musi przejąć ich funkcję. To już prosta droga do dyskopatii. Równie zgubny w skutkach może być długotrwały stres. Denerwując się odruchowo zaciskamy mięśnie, krepując w ten sposób kręgosłup. To z kolei bywa powodem bolesnych skurczy w karku.

Bardzo istotne dla utrzymania w dobrej kondycji naszego kręgosłupa jest to, jak i na czym śpimy. Zachęcam do zrezygnowania z miękkich łóżek i puchowych poduszek. Materac, na którym śpimy, powinien być równy, dość twardy i płaski. Jego grubość nie powinna przekraczać 20 cm. Także kształt poduszek nie pozostaje tu bez znaczenia. Najzdrowsze są poduszki ortopedyczno - korekcyjne. Warto również wyrobić sobie nawyk spania w pozycji embrionalnej, najzdrowszej dla naszego kręgosłupa.

Dowiedz się więcej na temat: kręgosłup

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje