Co mówi Ci pojęcie SEM? Czym zajmuje się agencja SEM?
Artykuł sponsorowany
Pozycjonowanie stron internetowych to dzisiaj absolutnie niezbędne działanie w przypadku biznesu, którego choćby część prowadzona jest online. Nawet jeśli twoje strony www spełniają jedynie funkcję promocyjno-edukacyjną, warto zainwestować w odpowiednie ich pozycjonowanie. Dlaczego?
Agencja SEM — jak może pomóc ci w prowadzeniu biznesu?
Optymalizacja strony www oraz odpowiednie jej (możliwie stałe) pozycjonowanie to bardzo ważny element biznesu ecommerce, a także tego, który sieć wykorzystuje do promocji usług czy produktów, które zakupić można jedynie stacjonarnie. W obu tych przypadkach warto zadbać o SEM, czyli Search Engine Marketing, marketing w wyszukiwarkach. Mowa tutaj o bardzo zróżnicowanych działaniach w sieci, których głównym celem jest poprawa widoczności strony w wyszukiwarkach, co oczywiście przekłada się na większy ruch dla danej witryny. W skład SEM wchodzą działania takie jak:
- SEO (Search Engine Optimization) - poprawa organicznych wyników wyszukiwania m.in. poprzez nasycenie strony odpowiednimi słowami kluczowymi, w ramach SEO uruchamia się również działania z zakresu content marketingu (do działań SEO będzie się więc zaliczać np. uruchomienie na stronie dobrze przemyślanego bloga, porad eksperckich, przygotowanie ebooków);
- optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek;
- PPC (pay per click) - płatne wyniki wyszukiwania, czyli przede wszystkim reklamy w wyszukiwarce Google, reklamy oferowane przez portale społecznościowe, Gmaila oraz wiele innych.
Skuteczne kampanie reklamowe czy pozycjonowanie organiczne?
Agencja SEM ma przede wszystkim ocenić twoją aktualną pozycję w sieci, widoczność dla potencjalnych klientów. Oczywiście można o SEM zatroszczyć się samemu, natomiast skorzystanie z profesjonalnej pomocy pozwala szybko wdrożyć odpowiedni zestaw działań, które w stosunkowo krótkim czasie przyniosą oczekiwane rezultaty. SEM to bardzo szeroka kategoria, z której trzeba umieć wybrać odpowiednią kombinację zawsze indywidualnie dobraną do potrzeb konkretnego biznesu. Z marketingiem internetowym nie jest tak, że to, co działa w przypadku jednego typu działalności, zawsze sprawdzi się przy drugim. Kluczem w SEM bardzo często jest połączenie długofalowego pozycjonowania organicznego oraz celowanych kampanii reklamowych. Wybór i odpowiednie sprofilowanie działań leży właśnie po stronie agencji. Algorytmy rządzące pozycjonowaniem organicznym zmieniają się stosunkowo często. Aby skutecznie działać w tym zakresie, trzeba więc śledzić trendy i monitorować, czy konkretne działania rzeczywiście przynoszą zwiększenie ruchu. Wiele na samym początku jest w stanie podpowiedzieć także audyt SEO. Agencja SEM to dobre rozwiązanie zarówno dla mniejszego, jak i większego biznesu, który upatruje szans pozyskania klientów w zwiększeniu widoczności w sieci.
Jak poszerzyć grono potencjalnych klientów w sieci?
Osiągnąć zamierzone cele w sieci można jedynie poprzez odpowiednie działania, bardzo często prowadzone w perspektywie długofalowej. Oczywiście kampanie płatne są w stanie bardzo szybko przynieść oczekiwane rezultaty, natomiast w przypadku pozycjonowania organicznego trzeba na wyniki poczekać kilka-kilkanaście tygodni. Kluczem jest jednak przede wszystkim kombinacja odpowiednich działań, dobranych nie tylko pod kątem aktualnych wyników SEM, specyfiki biznesu, ale i profilu odbiorcy, do którego chcemy dotrzeć. Sprawdzona agencja SEM ma ci pomóc właśnie w tym — odpowiednim doborze narzędzi i ich wykorzystaniu dla osiągnięcia konkretnych wyników.