Świat potrzebuje więcej Mikołajów. Coca-Cola stawia na prawdziwą magię życzliwości
Artykuł sponsorowany
„Coraz bliżej święta, coraz bliżej święta”… Świąteczne ciężarówki Coca-Cola po raz pierwszy pojawiły się w telewizyjnej reklamie w 1995 r. i od tego momentu stały się kluczowym elementem każdego kolejnego przedświątecznego okresu. W tym roku czas do świąt również odliczać będziemy z Coca-Cola, ale z jedną, ważną różnicą. – W tegorocznej odsłonie kampanii zachęcamy do podarowania innym najpiękniejszego prezentu: naszej życzliwości – mówi Paulina Trzaskowska, Communications Manager Coca-Cola Polska.
Zapytani o pierwszą rzecz, która przychodzi nam do głowy jeśli chodzi o święta, wymienimy różne skojarzenia: Świętego Mikołaja, choinkę, prezenty, rodzinę wspólnie celebrującą czas przy wigilijnym stole i wiele innych. Gdy natomiast padnie pytanie o czas przedświąteczny - większość z nas wspomni zapewne ciężarówki Coca-Cola jadące w rytm piosenki "Coraz bliżej święta", które od prawie 30 lat są symbolem nadchodzących świąt. Ten przykład pokazuje jednak coś więcej, a mianowicie to, jak Coca-Cola wdraża w życie swoje pomysły. Mimo, że pierwotnie świąteczne ciężarówki były elementem reklamy, kilka lat później rzeczywiście wjechały na ulice miast, również w naszym kraju. Tegoroczny plan jest nie mniej ambitny: chodzi o obudzenie w każdym z nas wewnętrznego Mikołaja.
Coca-Cola stawia na magię życzliwości...
Tym bardziej że pomocy potrzebuje coraz więcej osób: jak wynika z najnowszego, czerwcowego raportu GUS "Zasięg ubóstwa ekonomicznego w Polsce w 2022 roku"[1], statystycznie rzecz biorąc sytuacja materialna przeciętnego gospodarstwa domowego uległa realnemu pogorszeniu. Przyczyny? Przede wszystkim wysoka inflacja. Warto jednocześnie dodać, iż w skrajnym ubóstwie żyje obecnie ok. 1,7 mln Polaków.
- Święta dla Coca-Cola zawsze polegały na celebrowaniu prawdziwej magii więzi międzyludzkich. W tegorocznej odsłonie kampanii zachęcamy do podarowania innym najpiękniejszego prezentu: naszej życzliwości. Ponownie łączymy siły z Polskim Czerwonym Krzyżem, z którym współpracowaliśmy między innymi przy organizacji pomocy dla uchodźców z Ukrainy i wspieramy tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Poprzez świąteczną akcję namawiamy do działania także konsumentów oraz współpracowników, bo świat potrzebuje więcej Mikołajów - mówi Paulina Trzaskowska, Communications Manager Coca-Cola Poland.
...bo świat potrzebuje więcej Mikołajów
To już nie pierwsza współpraca systemu firm Coca-Cola z Międzynarodowym Ruchem Czerwonego Krzyża. W 2022 roku Coca-Cola, wraz ze swoim partnerem Coca-Cola HBC, wsparły organizację w Ukrainie i krajach sąsiadujących - globalnie kwotą 1 mln euro oraz oddziały lokalne kwotą 570 tys. euro. Ponadto, firma przekazała organizacji ponad 250 000 litrów napojów, a w Polsce dzięki przekazanym środkom utworzono na granicy cztery punkty recepcyjne dla uchodźców.
W przypadku kampanii świątecznej prowadzone działania zachęcają do obudzenia w sobie wewnętrznych Mikołajów i wspólnego działania poprzez zbiórkę produktów na rzecz najbardziej potrzebujących.
Polski Czerwony Krzyż dostrzega problem skrajnego ubóstwa i wykluczenia społecznego. Nie godzimy się na to, aby w Polsce – szczególnie w okresie świąt – ktokolwiek pozostawał głodny. Pragniemy dla każdego godnych, ciepłych i radosnych spotkań świątecznych. Dlatego w tegorocznej kampanii organizowanej z naszym zaufanym partnerem, którym od lat jest Coca-Cola, chcemy pomagać wszystkim, którzy tego potrzebują. Dzielenie się mnoży dobro
Aby wziąć udział w akcji, należy skompletować paczkę żywnościową złożoną z konkretnych produktów (makaronu, ryżu, oleju, kaszy, herbaty, konserwy rybnej, konserwy mięsnej, kakao) i zachować paragon, a paczkę przekazać do lokalnego oddziału PCK (listę punktów znajdziemy w aplikacji Coca-Cola).
W dalszej kolejności otrzymamy potwierdzenie przekazania produktów w formie certyfikatu z kodem QR, który należy zeskanować, aby przenieść się do aplikacji Coca-Cola i odpowiedzieć na pytanie: "Czym jest dla Ciebie magia świąt?". Do wygrania jest wyjazd do Rovaniemi - Wioski Świętego Mikołaja.
Coca-Cola przewidziała ponadto możliwość przekazania pomocy w formie dotacji marki. Należy szukać limitowanych opakowań napojów, na których znajduje się specjalny kod QR. Po jego zeskanowaniu przekierowani zostaniemy do quizu w aplikacji Coca-Cola, w którym poznamy typ naszego "wewnętrznego Świętego Mikołaja", a następnie za pomocą jednego kliknięcia, możemy przekazać wsparcie dla podopiecznych PCK, które zostanie ufundowane przez Coca-Cola.
Jak zapewnia Coca-Cola, wszystkie zebrane podczas akcji paczki zostaną przekazane osobom samotnym, niepełnosprawnym, ubogim, seniorom oraz rodzinom wielodzietnym. Akcja potrwa do 21 grudnia.
[1] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/warunki-zycia/ubostwo-pomoc-spoleczna/zasieg-ubostwa-ekonomicznego-w-polsce-w-2022-roku,14,10.html
Artykuł sponsorowany