Wyniki badania "Polacy na wynos"
Artykuł sponsorowany
Jak pokazują dane PizzaPortal.pl, Polacy najchętniej zamawiają on-line pizzę wraz z napojem - konkretnie pizzę capricciosa, a do picia Coca-Cola. Według statystyk serwisu to najczęściej wybierany duet w dostawie. Jakie jeszcze połączenia smaków lubimy i jak różnią się nasze gusta kulinarne w zależności od miejsca zamieszkania?
Spośród włoskich przysmaków zamawianych on-line zdecydowany prym wiedzie pizza - to aż 36% dań najchętniej wybieranych z napojem. Jej najpopularniejsze rodzaje to: capricciosa, margherita i hawajska. Jak pokazują dane portalu, pizzę najchętniej spożywamy w towarzystwie Coca‑Cola. To właśnie na ten orzeźwiający napój najczęściej decydują się użytkownicy platformy (37% wyborów), niezależnie od rodzaju zamawianego dania. Co niektórym może wydać się zaskakujące, na pizzy od klasycznego sosu pomidorowego wolimy czosnkowy. Natomiast wśród ulubionych dodatków znalazły się pieczarki i szynka, następnie uplasowały się ananas i salami.
Analizując kulinarne gusta Polaków trzeba wspomnieć o tym, że wraz z napojem upodobaliśmy sobie w dostawie także kebab, ex aequo z potrawami azjatyckimi (z ryżem), które stanowią 11% zamówień. W czołowej piątce znalazły się zyskujące coraz większą popularność burgery oraz kurczak w różnych odsłonach.
Okazuje się jednak, że w zależności od miejsca zamieszkania, smakują nam inne rzeczy. Duet: pizza i Coca-Cola jest najpopularniejszy w Poznaniu, Krakowie, Gdańsku i Lublinie. Warszawianie najczęściej zamawiają Coca-Cola do dań kuchni azjatyckiej, wrocławianie do burgerów, a łodzianie do kebabów. Z jedzenia z dostawą do domu najchętniej korzystamy w drugiej połowie tygodnia, a szczególnie w weekendy. I ten trend jest jednakowy dla wszystkich wspomnianych miast.
Zamówienia składane na PizzaPortal.pl od czwartku do niedzieli stanowią łącznie 62%. W naszej kulturze wspólne biesiadowanie to od zawsze ważny element tradycji, podczas którego na stole nie może zabraknąć jedzenia i napojów. Widzimy to także na PizzaPortal.pl, gdzie większość zamówień składana jest na posiłki dla dwóch i więcej osób. Sprzyjają temu weekendy, kiedy klienci PizzaPortal.pl szczególnie lubią celebrować wolne chwile z rodziną i przyjaciółmi - mówi Tomasz Lipiński, dyrektor marketingu PizzaPortal.pl.
Podobnego zdania jest Małgorzata Budnik, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services: W ramach akcji "Każdy dzień może smakować wyjątkowo z Coca-Cola" prezentujemy markę jako towarzysza codziennych posiłków w gronie bliskich. Cieszy nas fakt, że Polacy tak często wybierają ten napój także przy zamówieniach on-line. Co ciekawe, blisko połowa konsumentów PizzaPortal.pl zamawia napój o pojemności 1l, co stanowi najlepszy dowód na wspólnotowość posiłków. Bo smakują one znacznie lepiej, kiedy dzielimy się nimi z przyjaciółmi i bliskimi przy wspólnym stole.
Na narzekania osób twierdzących, że weekend trwa za krótko, marki PizzaPortal.pl i Coca-Cola znalazły wspólne rozwiązanie. W każdy czwartek wybrane dania wraz z napojem z portfolio Coca-Cola można zamówić z 20-procentowym rabatem. Więcej informacji na stronie: https://pizzaportal.pl/coca-cola.