Reklama

Reklama

Antystresowa sałatka z kaszą jaglaną

Wraz z nastaniem mody na dietę bezglutenową, kasza jaglana stała się prawdziwą królową kasz. Emilie Hebert szczególnie poleca ją tym, którzy stres mają wypisany na twarzy.

- Stres źle wpływa na nasze samopoczucie, ale też i na stan skóry. Pod jego wpływem pojawiają się podrażnienia, zaczerwienienia, niedoskonałości - wyjaśnia w swojej książce "Beauty & Food", Emilie Hebert. Remedium może okazać się "antystresowe pożywnie, bogate w magnez, żelazo, witaminy B i C oraz kwasy omega-3".

Reklama

Jej zdaniem jedzenie to najlepszy kosmetyk i pyszny sposób na walkę ze stresem. Jedną z propozycji jest wspomniana już sałatka na bazie kaszy jaglanej. Do przygotowania czterech porcji potrzebujemy: 300 g kaszy jaglanej, czterech pomidorów malinowych, dwóch żółtych i czerwonych papryk, dwie cebule, 50 g migdałów, świeże listki bazylii i oliwę z oliwek do smażenia. Całość wzbogacamy sosem winegret na bazie soku z dwóch pomarańczy, oliwy i szczypty soli morskiej.
Przepis jest tak prosty, że nie wywoła wśród kulinarnych amatorów niepotrzebnego stresu. Ugotowaną kaszę mieszamy z pokrojonymi w kostkę pomidorami, podsmażoną wcześniej cebulą i papryką oraz uprażonymi w piekarniku migdałami. Całość polewamy sosem i posypujemy bazylią.
Ta niezwykle prosta sałatka to skarbnica składników odżywczych. Kasza jaglana jest doskonałym źródłem energii. Nie muszą się jej obawiać osoby będące na diecie bezglutenowej. Dodatkowo jest ona cennym źródłem witaminy C, witamin z grupy B oraz witamin A, K, D i E. Dostarcza również żelaza, wapnia, magnezu, cynku.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje