Reklama

Reklama

Natto czyli zdrowa przekąska

Natto to sfermentowana soja, którą Japończycy jedzą na śniadanie. Ma dużo wit. K. Kupimy ją w sklepach ze zdrową żywnością lub kuchnią azjatycką (14 zł/100 g).

Soja fermentowana ma konsystencję przypominającą siemię lniane czy kisiel i charakterystyczny kwaśny zapach. Można go zmienić, dodając jogurt, serek wiejski, posiekaną cebulę czy szczypiorek albo musztardę. Jemy ją samą jako przekąskę albo tak jak Japończycy - z ryżem i rybą lub w zupie z makaronem, w sałatce lub surówce albo na słodko z jogurtem. Dla zdrowia warto jeść 2 łyżeczki dziennie. 

Reklama

Soja cały czas dojrzewa, dlatego ma coraz intensywniejszy smak. Trzymamy ją w lodówce do 2 tygodni i nabieramy z opakowania wyparzoną łyżeczką. 

W czasie fermentacji bakterie rozkładają węglowodany złożone. Dzięki temu białka stają się łatwiej strawne. Jest to dobre dla osób z problemami pokarmowymi. Proces fermentacji przekształca minerały w formę łatwiej wchłanialną. Natto ma dużo witaminy K. 

Uwaga! Soja używana do natto jest niemodyfikowana genetycznie i pochodzi z ekologicznych obszarów. 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje