Reklama

Reklama

Sezon na brukselkę

Główki pełne smaku.

Dlaczego warto jeść brukselkę

Brukselka w 100 gramach zawiera 43 kcal. Tym samym z powodzeniem może być włączona do diety wszystkich tych, którzy dbają o linię.

Zielone główki brukselki mają dużą wartość odżywczą. Są bogate w witaminę C, K i A, karoten oraz kwas foliowy, wspomagają odporność i działają antyoksydacyjnie.

Mrożona jeszcze lepsza

Brukselce, podobnie jak pozostałym gorzkawym w smaku warzywom i owocom (np. jarzębinie) służy mrożenie. Dlatego świeże główki warto przed przyrządzeniem włożyć na całą noc do zamrażalnika.

Sprawdziliśmy, polecamy

By brukselka nie miała posmaku goryczy, przed przyrządzaniem ponacinaj główki od spodu na krzyż. Dzięki temu olejki eteryczne wydostaną się podczas gotowania. D Zapach brukselki zneutralizujesz, gotując ją w mleku. Nie zakrywaj jednak garnka. Jeśli aromat się nie ulotni, zostanie w główkach i zdominuje smak.

Reklama

Sos beszamelowy

Nie masz pomysłu na danie z brukselki? Zapiecz ją pod beszamelem. Ten klasyczny sos przyrządzisz, robiąc jasną zasmażkę z masła i mąki. Rozprowadź ją mlekiem i ogrzewaj, aż sos zgęstnieje. Dopraw gałką muszkatołową.

Nie tylko na ciepło

Możesz ją gotować w zupie lub podawać jak kalafiora (z dodatkiem rumianej zasmażki), zapiekać z sosami (idealnie komponuje się z porem, czosnkiem oraz śmietaną), a lekko obgotowaną - smażyć. Wierzchnie listki brukselki świetnie nadają się także do faszerowania pastami i dipami.

Szczypta smaku

Do doprawienia brukselki wystarczą sól, pieprz oraz gałka muszkatołowa. Jej smak warto jednak wzbogacić zrumienionymi na maśle orzechami włoskimi, czosnkiem, wyrazistymi w smaku serami (np. z pleśnią) i świeżymi ziołami.

Podaj na kanapce

Ta nietypowa propozycja zadowoli wszystkich amatorów brukselki i... kanapek na ciepło. Przesmaż na patelni posiekany boczek z cebulką oraz obgotowane i przekrojone na pół główki brukselki. Dopraw do smaku, a potem nałóż na kromki pieczywa.

Warto wiedzieć

Brukselka, podobnie jak inne warzywa z rodziny kapustowatych, może działać wzdymająco. Jeśli więc miewasz problemy trawienne, zachowaj umiar w jej spożywaniu. Szczególną uwagę zwróć też na to, czy brukselka jest dobrze dogotowana.

Zanim wrzucisz do koszyka

Kupując brukselkę, sięgaj po twarde, zwarte i zielone główki. Jeśli zauważysz, że zewnętrzne liście mają dziurki i żółtawe przebarwienia, to z pewnością nie są zbyt świeże.


Świat kobiety

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje