W chłodny wieczór rozgrzej się zupą z... "pełną pulą aminokwasów"

Charakteryzująca się wysoką zawartością białka soczewica zaliczana jest do tzw. superfoods. "Jeśli dodamy do soczewicy ryż albo kiełki soczewicy, uzyskamy już absolutnie pełną pulę aminokwasów" - przekonuje Katarzyna Lewko i poleca rozgrzewającą zupę.

Soczewica jest przede wszystkim dobrym źródłem białka, co dla wegetarian jest bardzo istotne. "W 100 g soczewicy mamy 26 g białka, czyli więcej niż w 100 g piersi z indyka" - podaje Katarzyna Lewko w swojej książce "Leczenie dobrą dietą".

Reklama

"Ponadto soczewica zawiera aż 18 aminokwasów spośród wszystkich 20 proteogennych (tworzących białko). Jeśli dodamy do soczewicy ryż albo kiełki soczewicy, uzyskamy już absolutnie pełną pulę aminokwasów" - przekonuje autorka.

Jednym z pomysłów na wykorzystanie soczewicy jest przygotowanie z niej zupy. Oto, jak ją zrobić według przepisu Lewko.

Potrzebne będą następujące składniki: 2 filiżanki posiekanej cebuli, 3 zmielone ząbki czosnku, 3 szklanki wody, 1 i 1/4 szklanki suszonej czerwonej soczewicy, 3/4 łyżeczki kurkumy, 3/4 łyżeczki mielonego kminku, 1/2 łyżeczki posiekanego świeżego imbiru (lub mielonego), filiżanka ryżu basmati, 2 śliwkowe pomidory posiekane z nasionami, 1/4 szklanki posiekanej świeżej kolendry oraz drobno posiekana maleńka papryczka chili bez nasion.

Przygotowanie zupy jest dziecinnie proste. Wszystkie składniki wystarczy gotować na wolnym ogniu aż do miękkości ryżu, by następnie cieszyć się pożywną zupą w chłodne wczesne wieczory. Smacznego! (PAP Life)

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje