Reklama

Reklama

Zdrowe przekąski

Niezastąpiony dodatek do wielu wypieków, nadaje im aromat i podnoszą smak.

Historia bakalii sięga odległych czasów, kiedy to były urozmaiceniem diety ludzi bogatych i wpływowych. Dziś są już dostępne dla każdego z nas, a na sklepowych półkach znajdujemy rozmaite suszone owoce i nasiona kuszące smakiem i wyglądem.

Reklama

Suszone śliwki

Powinny być znane osobom, które dbają o linię i chcą pozbyć się kilku kilogramów. Zawarte bowiem w nich pektyny spowalniają proces wchłaniania cukru, przez co spalanych jest więcej tłuszczy. Śliwki przyśpieszają przemianę materii, poprawiają trawienie. Poza tym, pektyny pęczniejąc w przewodzie pokarmowym jak gąbka wywołują uczucie sytości. Błonnik wpływa także na prawidłową pracę dolnego odcinka jelit. Śliwki zawierają sporo rzadkiego pierwiastka - boru. Jest on cenny dla kobiet po menopauzie, gdyż pomaga utrzymać odpowiedni poziom estrogenów. Ostatnie badania amerykańskich naukowców dowodzą, że suszone śliwki charakteryzują się bardzo wysoką zawartością antyoksydantów.

Daktyle

Daktyle zawierają naturalne salicylany, działające podobnie jak aspiryna. Salicylany mają także działanie przeciwzakrzepowe, przeciwbólowe, przeciwzapalne i uważa się je za skuteczne w chorobach układu sercowo-naczyniowego. Daktyle działają też jako naturalny środek przeczyszczający. Duża zawartość błonnika spowalnia procesy wchłaniania cukrów dzięki czemu nie ma negatywnego efektu nazbyt szybkiego wzrostu glukozy we krwi. Daktyle dzięki sporej zawartości potasu można proponować osobom z nadciśnieniem. 1 owoc (ok. 15g) dostarcza 33kcal.

Rodzynki

To suszone owoce winorośli. Są pokarmem dietetycznym, łatwostrawnym. Zalecane są szczególnie w niedokrwistości, nieżytach przewodu pokarmowego i nadkwasocie. Obniżają poziom cholesterolu, zwalczają zatrucia, zapobiegają osteoporozie, chronią przed udarem mózgu i zawałem serca. Ponadto odkwaszają organizm.

Migdały

Są najszlachetniejszymi z orzechów i dlatego nadaje się im tytuł "króla orzechów". Są źródłem białka, cennych pierwiastków: magnezu, cynku, potasu, żelaza, wapnia. Znany jest także wpływ migdałów na poprawę pamięci i koncentracji, dzięki zawartości potasu witamin B1, PP i E. Tłuszcz w migdałach zawiera wiele jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które mają właściwości obniżające poziom cholesterolu we krwi. Stosuje się je w takich dolegliwościach jak anemia, słaba pamięć, osłabiony mózg i system nerwowy, zły wzrok, słabe włosy, choroby skóry, utrata wagi ciała, wczesne starzenie się i brzydka cera.

Orzech laskowy

Są wybitnie odżywcze i dobrze strawne. Zalecane są szczególnie dla dzieci, ludzi chorych na anemię, wyczerpanych nerwowo, intensywnie pracujących umysłowo. Mogą je spożywać także cukrzycy. Znajdują zastosowanie w zaburzeniach krążenia obwodowego, paradontozy i kaszlu. Z orzechów laskowych tłoczy się także olej, który służy do leczenia robaczycy u dzieci i młodzieży.

Dowiedz się więcej na temat: śliwki | przekąski | przystawki i przekąski

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje