Biżuteria z przeszłości - hitem jesieni
Od efektownych perłowych kolii i retro klipsów niemal żywcem wyjętych ze szkatułek naszych babć, aż po szydełkowe bransoletki w stylu lat 90. i popularne na początku tego wieku naszyjniki imitujące łańcuchy - wśród biżuteryjnych trendów dominują ozdoby sprzed lat.
Tej jesieni projektanci zabierają nas w istną modową podróż w czasie. Na wybiegach królowały wszak fasony ubrań i dodatków, które triumfy święciły kilka dekad temu. Spodnie z szerokimi nogawkami, sztruksowe trapezowe spódnice, kozaki z marszczoną cholewką czy babcine moherowe sweterki to zaledwie ułamek trendów popularnych w minionych latach, które designerzy postanowili przywrócić do życia.
Wskrzesili oni również modną niegdyś biżuterię, pozwalając na nowo olśnić perłowym naszyjnikom, dawno niewidzianym na wybiegach klipsom czy broszkom. Jednym z największych biżuteryjnych trendów tego sezonu są perły. Projektanci skutecznie uniknęli jednak dosłowności, nadając klasycznym ozdobom nowoczesny charakter.
Dziś zamiast klasycznego sznura pereł w stylu Coco Chanel nosimy więc efektowne, przeskalowane kolie, asymetryczne kolczyki, a nawet nausznice - niczym Kaia Gerber na pokazie Valentino. Kolczyki z pereł i złota nawiązujące do stylistyki retro zaprezentowała także marka Chanel, nawiązując do własnych kampanii z lat 90. z udziałem ówczesnej gwiazdy modelingu Lindy Evangelisty.
Fascynacja ostatnią dekadą XX wieku i modą z początków obecnego stulecia w tym sezonie sięgnęła zenitu. Prócz tzw. brzydkich adidasów, oldschoolowego jeansu czy logomanii do łask wróciła także popularna w latach 90. biżuteria - na czele z modnymi już w zeszłym sezonie naszyjnikami typu choker, szydełkowymi bransoletkami oraz efektownymi łańcuchami. Te ostatnie w rozmaitych rozmiarach i kształtach królowały na pokazach Balenciagi, Chloe oraz Miu Miu.
Moda uwielbia powroty do przeszłości. Projektanci co rusz sięgają do popularnych przed laty trendów, nadając znanym od dekad fasonom nowoczesny charakter. W tym sezonie inspirując się pokazami uznanych marek postawmy więc na perły i złote łańcuchy, dając się ponieść modowej nostalgii. (PAP Life)