Modowy "pazur" - sekretem udanej stylizacji
Znajdź w sobie cztery cechy, które uwielbiasz, zastanów się, jak chcesz wyglądać i w czym dobrze się czujesz, a na koniec znajdź swój modowy pazur - to sposób na udaną stylizację.
"Kobiety często nie wiedzą w czym dobrze wyglądają, nawet nie wiedzą czego chcą. Często przychodzą z jakąś wizją, ale ona nie jest doprecyzowana - moim zadaniem jest pogłębienie tematu. Już podczas rozmowy poznaję temperament, osobowość kobiety, dzięki temu, jako stylista, będę wiedział, na ile mogę sobie pozwolić" - przyznaje stylista Adam Chowański.Choć czasem trudno nam znaleźć swój styl, najczęściej chcemy wyglądać elegancko, kobieco i z pazurem. I to właśnie ten modowy pazur jest kluczem do udanej stylizacji.
"Moja praca polega właśnie na szukaniu tego modowego pazura. I tak może być "sexy pazur" - czyli koronki, rozcięcia, pokazanie ciała. Pazur rock'n'rollowy - tu pojawiają się elementy zamszowe, skórzane, albo ekscentryczny pazur - wtedy sięgamy po printy, desenie. Trzeba dobrze zdiagnozować czego klientka potrzebuje" - przyznaje Chowański.
Jednak zanim postawimy tę modową kropkę nad "i" znajdźmy cztery cechy w swoim wyglądzie, które lubimy, które są naszymi atutami - to jak przyznaje stylista taka autoterapia. Warto również próbować nowych rzeczy.
"Często zmuszam klientki do tego, żeby przymierzyły daną rzecz - ja mam swoją wizję w głowie, klientka nie koniecznie. Moim zadaniem jest obserwowanie reakcji - jeśli kobieta zaczyna zmysłowo poruszać się przed lustrem, to znaczy, że idziemy dobrym tropem" - wyjaśnia ekspert.
Jednym z jego trików na sprawdzenie, czy dana stylizacja jest udana, jest sfotografowanie siebie. "Lustro często nie zdradzi tego, co zdradzi zdjęcie. Dlatego warto sfotografować stylizację" - radzi.
Jeśli mamy wątpliwości co do swojego stylu albo chcemy olśnić w trakcie ważnej uroczystości, możemy oddać się w ręce ekspertów. Jednym z takich miejsc jest Warsaw Concept Store - miejsce, w którym spotyka się polska moda i design.
"Chcielibyśmy, żeby ludzie, którzy do nas przychodzą, przeżywali swego rodzaju podróż, obcowali z tymi pięknymi rzeczami, którymi na co dzień lubimy się otaczać. Patrząc na to, jak dynamicznie rozwija się rynek mody, ilu mamy wspaniałych polskich projektantów, zarówno w modzie, jak i designie, postanowiliśmy stworzyć przestrzeń, w której oni wszyscy mogliby się spotykać w jednym miejscu" - podkreśla Jan Jankowski, właściciel Warsaw Concept Store.
"Chcemy, żeby klientka poczuła się jak u siebie w domu" - podkreśla stylista Sebastian Madej. (PAP Life)
autorka: Anna Popek