Tommy Hilfiger wprowadza nową kolekcję dla osób niepełnosprawnych

Tommy Hilfiger wprowadza na rynek nową linię odzieży przeznaczoną dla osób z różnymi ułomnościami, mających problem z codziennym ubieraniem się. Np. zamiast tradycyjnych zapięć i połączeń materiałów wykorzystane w niej zostały magnetyczne guziki i szwy.

Nie po raz pierwszy Tommy Hilfiger wychodzi z inicjatywą stworzenia kolekcji mody dla niepełnosprawnych. Amerykańska marka uruchamia właśnie swoją nową kolekcję na rok 2018. Nawet dzisiaj, wiele osób zmaga się z porannym ubieraniem, a co więcej, trudno im znaleźć modne ubrania. Linia oferuje więc ubiory, które zachowując estetykę marki i dostosowują się do wielu rodzajów niepełnosprawności, pisze "Le Figaro".

Reklama

W 2016 roku Tommy Hilfiger wypuścił swoją pierwszą kolekcję "Adaptive", poświęconą wyłącznie dzieciom w partnerstwie z Fundacją Runway of Dreams (RODF), stowarzyszeniem działającym na rzecz integracji i akceptacji osób niepełnosprawnych w branży modowej. Na fali tego sukcesu amerykańska marka rozszerzyła swoją ofertę na dorosłych już jesienią.

W tamtej kolekcji np. guziki, będące nierzadko wielką przeszkodą przy ubieraniu, zostały zastąpione przez wygodne zamknięcia magnetyczne. Ubrania miały szerokie dekolty i napy zamiast szwów, dzięki czemu można je było łatwiej zakładać. W tym roku marka wprowadza nowe i innowacyjne ulepszenia. Do guzików magnetycznych doszły też magnetyczne "szwy" i elastyczne zapięcia. Są np. dwurzędowe płaszcze, gdzie w guzikach ukryte są magnesy, albo modne dżinsy, w których jedna nogawka jest odpowiednio krótsza. Zaprojektowano też spodnie, które mają magnetyczne szwy, co pozwala łatwo przypiąć protezę. Koszulki polo, w miejsce guzików, mają wszytą magnetyczną taśmę.

Aby wypromować tę kolekcję, Tommy Hilfiger zaprosił do kampanii osoby z niepełnosprawnościami, znaleźli się tu: Jeremy Campbell, amerykański pięcioboista paraolimpijski, Mama Cax, amerykańska blogerka i supermodelka, Chelsie Hill, tancerka na wózku i Jeremiah Josey, 18-letni autystyczny pracownik.

Kolekcja dla niepełnosprawnych wkrótce będzie sprzedawana w sklepach internetowych marki. (PAP Life)

autorka: Dorota Kieras


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje