Czy w markecie przekroją nam arbuza i melona? Biedronka stawia sprawę jasno
Oprac.: Łukasz Piątek
Czy warzywa i owoce oferowane w sprzedaży przez popularne markety można kupić w kawałkach i prosić personel o ich przekrojenie, zwłaszcza gdy cena takich produktów ustalana jest na podstawie ich wagi? Z tym pytaniem zwróciliśmy się do jednego z najpopularniejszych dyskontów w Polsce.
Czy w Biedronce personel przekroi arbuza?
Na stoiskach z warzywami i owocami w znanych marketach w Polsce klienci mają olbrzymi wybór i mogą sięgać po przeróżne produkty. Jednak problem pojawia się w momencie, gdy owoce i warzywa, zwłaszcza te największych gabarytów, oferowane są w całości, a nas zadowoli np. ćwiartka lub połowa arbuza, kapusty lub ananasa.
Czy w takiej sytuacji klienci mają prawa poprosić personel sklepu o przekrojenie interesujących ich owoców i warzyw? Odpowiedzi na to pytanie postanowiliśmy poszukać w jednym z najpopularniejszych dyskontów w Polsce - w Biedronce. W tym celu wysłaliśmy do biura prasowego Biedronki wiadomość, prosząc o wyjaśnienie, czy w sklepach Biedronki istnieje możliwość porcjowania niektórych warzyw i owoców.
- Wiemy, jak ważne jest dostosowanie naszej oferty i usług do preferencji klientów, zatem w przypadku dużych owoców i warzyw oferujemy możliwość ich porcjowania. Nasi pracownicy, którzy są dodatkowo przeszkoleni w zakresie obowiązków związanych ze stoiskiem warzyw i owoców, na życzenie klientów porcjują duże warzywa i owoce takie jak arbuzy, melony, ananasy, selery czy kapusta. Czynność ta wykonywana jest w specjalnie do tego wyznaczonym miejscu, a produkty pakowane są następnie w specjalną folię spożywczą. W sezonie letnim nasi pracownicy porcjują i pakują arbuzy, ananasy i melony na bieżąco - mówi Interii Michał Matolicz, mł. menedżer ds. projektów operacyjnych w sieci Biedronka.
Próbowaliśmy się również dowiedzieć, czy Biedronka posiada listę warzyw i owoców, które można porcjować, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Należy zatem przyjąć, że wybierając się do sklepu na zakupy i chcąc zaopatrzyć się w kawałek danego owocu lub warzywa, musimy kierować się zdrowym rozsądkiem.
O ile personel bez problemu przekroi nam wspomnianego arbuza, kapustę, melona, selera czy nawet ananasa, o tyle nie liczmy, że nasza prośba o przekrojenie np. jabłka czy gruszki spotka się z entuzjastyczną reakcją.
Co zrobić, jeśli personel sklepu odmawia porcjowania owoców lub warzyw?
Może się jednak zdarzyć sytuacja, gdy personel jakiegoś marketu odmówi porcjowania owoców lub warzyw, które zgodnie z wytycznymi centrali danej sieci handlowej można kroić i sprzedawać w mniejszej gramaturze. Co konsument może zrobić w takiej sytuacji?
Przede wszystkim zapytajmy personel o uzasadnienie odmowy, a następnie poprośmy kierownika sklepu o wyjaśnienie. W ostateczności takie zdarzenie możemy zgłosić konsultantowi sklepu na ogólnodostępnej infolinii, gdzie składa się skargi w przypadku nieprawidłowości występujących w danym dyskoncie.