Dobre wieści dla fanek internetowych zakupów. Wkrótce start nowej polskiej platformy
Płatna współpraca
Konkurencja wśród sklepów internetowych w Polsce jest ogromna – każdy nowy musi zmierzyć się nie tylko z oczekiwaniami klientów, ale również wyróżnić się na tle już dostępnych serwisów. Szeroki asortyment oraz atrakcyjne ceny często nie wystarczą, dlatego startująca 29 czerwca platforma wszystko.pl idzie o kilka kroków dalej.
Jak wynika z raportu firmy Gemius "E-commerce w Polsce 2021", polscy internauci coraz chętnie kupują w sieci. 77 proc. z nich dokonało przynajmniej jednej transakcji online. Jeśli dokładnie przyjrzymy się liczbom, łatwo przeliczymy, że to ponad 22 mln użytkowników - z internetu regularnie korzysta bowiem 29 mln Polaków. "Wśród czynników, które motywują e-konsumentów do zakupów przez internet znalazły się m.in. dostępność całą dobę oraz brak konieczności jechania do sklepu" - czytamy w raporcie. Podczas ostatniego badania pojawił się jednak nowy, nieobserwowany wcześniej trend, czyli wskazywanie na atrakcyjniejsze niż w sklepach stacjonarnych ceny[1]. A to dopiero punkt wyjścia oczekiwań współczesnych klientów - żeby odnieść sukces, trzeba zaoferować dużo więcej.
Trudna sztuka wyróżnienia się
Zalet płynących z kupowania w sieci jest mnóstwo i Polacy coraz wyraźniej je dostrzegają. To większy wybór i dostępność produktów, konkurencyjne ceny, możliwość otrzymywania spersonalizowanych powiadomień dotyczących nowości czy atrakcyjnych promocji, darmowe dostawy i łatwe zwroty, ale przede wszystkim - oszczędność czasu. W efekcie internetowych platform sprzedażowych regularnie przybywa. Jak się wyróżnić?
Platforma wszystko.pl, która wystartuje już 29 czerwca, robi to na dwa sposoby. Z jednej strony celuje w możliwie najbardziej intuicyjny i przyjazny sposób robienia zakupów, z drugiej - w bogaty asortyment. Cel jest jasny: zbudowanie swoistej wirtualnej galerii handlowej, gdzie wszystkie interesujące nas przedmioty zakupimy w jednym miejscu - bez błądzenia po sieci i przeskakiwania pomiędzy wieloma stronami.
- Już teraz kategorie takie jak Dziecko, Uroda czy Moda są wiodące na wszystko.pl. Staramy się, by w momencie premiery konsument mógł kupić jakościowe produkty z tych obszarów. Współpracuje z nami wiele znanych sprzedawców, m.in. Trefl czy Euro-Trade, którzy w tym momencie zapełniają portal atrakcyjnymi akcesoriami. Poza tym dołączają do nas oficjalni dystrybutorzy marek, jak i sklepy wielobranżowe - mówi Mariola Barzyk-Libura, dyrektor wszystko.pl.
Warto dodać, że wszystko.pl będzie zwracało szczególną uwagę na trendy zakupowe. Na platformie dostępne będą najnowsze hity ubraniowe, ostatnie krzyki mody czy modne akcesoria - zadbają o to popularne marki, które tak licznie i regularnie rejestrują się na wszystko.pl.
Szybie wyszukiwanie, bezpieczne transakcje
Największa trudność w kupowaniu przez internet? Mało przejrzyste witryny www, które zalewają nachalne reklamy i różnego rodzaju komunikaty. Zespół przygotowujący wszystko.pl miał tego świadomość - przed rozpoczęciem prac przeanalizował bowiem nie tylko oczekiwania współczesnych konsumentów, ale też uciążliwe aspekty, które utrudniają kupowanie. Efekt? Swobodne poruszanie się po stronie, klarowna estetyka serwisu oraz proste i intuicyjne wyszukiwanie produktów.
- Serwis już w chwili premiery będzie bardzo przejrzysty. Stawiamy na pozytywne doświadczenia użytkownika, dlatego klient, wchodząc na platformę, nie zetknie się z dziesiątkami wyskakujących reklam czy komunikatów. Prosty proces zakupowy pozwoli konsumentowi łatwo kupić ulubione produkty - wyjaśnia Barzyk-Libura.
Co więcej, po premierze konsumenckiej portalu, klienci będą mogli skorzystać z dedykowanej aplikacji mobilnej do zakupów. Dzięki niej kupowanie stanie się jeszcze prostsze i szybsze - w tym także dostawa zamówień.
Platformy sprzedażowe: współczesne galerie handlowe
Spora część internautów na sklepy online patrzy jak na swoiste galerie handlowe. Innymi słowy, chce zakupić możliwie najwięcej potrzebnych produktów w jednym miejscu. Platforma wszystko.pl wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom: na stronie znajdziemy bardzo różnorodne kategorie, takie jak Elektronika, Dom i Ogród, Uroda, Moda, Dziecko i wiele innych.
- wszystko.pl będzie platformą zakupową dla całych rodzin. Kupimy na niej zarówno akcesoria dla dziecka, takie jak zabawki, gry edukacyjne czy książki, jak i artykuły pierwszej potrzeby do łazienki, kuchni. A może chcesz zatroszczyć się o swoją cerę lub przygotować się na wakacje? Bez problemu znajdziesz u nas produkty do pielęgnacji makijażu czy artykuły dedykowane każdemu rodzajowi cery - dodaje dyrektor wszystko.pl.
Trendy na rynku dynamicznie się zmieniają, a to oznacza konieczność dostosowywania się do oczekiwań konsumentów. Jednym z kluczowych wymagań współczesnych internautów pozostaje bezpieczeństwo wykonywanych transakcji. Z tego powodu platforma wszystko.pl nawiązała współpracę ze sprawdzonymi operatorami płatności (Przelewy24). Co więcej, nowi sprzedawcy przed wprowadzeniem swojej oferty będą dokładnie weryfikowani, aby zminimalizować zawsze obecne ryzyko oszustw bądź wyłudzeń. Przykład? Każdy sprzedający musi aktywnie prowadzić działalność gospodarczą zarejestrowaną w Polsce.
Oficjalna premiera wszystko.pl odbędzie się 29 czerwca. Więcej o nowej platformie zakupowej znajdziesz w tym miejscu.
Płatna współpraca