Jak policzyć znaki w Wordzie?
Word to jeden z najbardziej przydatnych programów w pakiecie Microsoft Office. Najczęściej wykorzystywany jest po prostu do pisania i formułowania różnego rodzaju myśli i komunikatów. Program Word można również wykorzystać na wiele innych sposobów, na przykład do zaprezentowania rożnego rodzaju obrazków czy wykresów, bądź obliczenia ilości znaków w tekście. Poniżej kilka przydatnych wskazówek, jak to zrobić krok po kroku.
Jeśli istnieje konieczność policzenia znaków w edytorze tekstowym, trzeba w pierwszej kolejności otworzyć konkretny dokument w programie Word, a następnie kliknąć w menu nawigacyjnymi w zakładkę Recenzja i wybrać Statystkę wyrazów. Rozwinie się okno, które wygląda jak poniżej.
Ze statystyki wyrazów można dowiedzieć się, ile znaków posiada dany tekst. Istnieje również możliwość sprawdzenia, ile znaków posiada wybrany kawałek tekstu. Wówczas trzeba zaznaczyć wybrany fragment, kliknąć w menu nawigacyjnym w Recenzję i podliczyć wyrazy. Warto pamiętać, że zliczeniu podlegają również te znaki, które zawierają spacje w polach tekstowych.