Na co zwracają uwagę klienci podczas wyboru sklepu internetowego?

W dobie Internetu coraz więcej osób przenosi swoje zakupy świąteczne i nie tylko do sieci. Wybór sklepów internetowych jest ogromny, dlatego przedsiębiorcy walczą o klienta na różnych poziomach. Oto, co ważne jest dla konsumenta i co decyduje o jego wyborze.

Na co zwracają uwagę klienci podczas wyboru sklepu internetowego?
Na co zwracają uwagę klienci podczas wyboru sklepu internetowego?materiał zewnętrzny

Każdy klient, który decyduje się na zakupy online, porównuje ze sobą oferty w różnych miejscach. Obecnie nawet to, że ktoś raz lub dwa razy dokonał u nas zakupów, wcale nie znaczy, że zrobi to po raz kolejny, jeżeli następnym razem znajdzie lepszą ofertę. Dlatego warto być na bieżąco z tym, co proponuje nasza konkurencja, aby móc mieć wyrównane szanse w walce o klienta.

1. Szybka przesyłka – Poczta Polska (Paczka 24, Paczka 48, Pocztex), kurierzy, odbiór w punkcie, paczkomaty itd.

Oczywiście najważniejszym kryterium wyboru jest przeważnie czas dostarczenia kupionego przedmiotu. Nikt nie lubi długo czekać na zakupy. Dlatego często przedsiębiorcy, którzy są pośrednikami i sprzedają towar, jadący bezpośrednio od producenta (czyli przeważnie z Chin), a na swojej stronie niewystarczająco jasno o tym informują, nie mogą liczyć na przychylność swoich klientów.

Obecnie jako firma możemy wybierać wśród atrakcyjnych ofert – Poczta Polska (Paczka 24, paczka 48 itp.), kurierzy odbiory w wybranym punkcie lub paczkomacie – to tylko przykłady opcji, które ma do wyboru każdy przedsiębiorca. Często wcale nie trzeba podpisywać długoterminowej umowy, by móc cieszyć się korzystnymi warunkami dostawy, które pomogą nam w walce o klientów.

2. Dodatkowe bonusy z zakupów

Każdy klient lubi również gratisy. Jeżeli to drobne zakupy, możesz podarować drobiazgi – próbki (na przykład: perfum, kremów, herbaty lub przypraw), skarpetki dla dziecka, gąbkę do kąpieli, świeczki, folię na ekran telefonu itp.  Możesz także dołączyć jakiś ciekawy i więcej płatny gadżet, jeżeli cena produktu i dostawy na to pozwala – na przykład pałąk bezpieczeństwa do wózka, obudowę telefonu, lamkę USB, kubek itd.

3. Szybka i rzetelna obsługa klienta

Jakość obsługi to kolejny i całkowicie wymagany punkt. Bez względu na liczbę zamówień nie można nigdy odpuścić obsługi klienta. Nawet, jeżeli masz opóźnienie ze swojej winy, napisz lub zadzwoń do klienta, przeproś i powiedz, że to twoja wina, zamiast lekceważyć jego maile. Szybkie odpowiedzi na wiadomości, błyskawiczny kontakt telefoniczny oraz natychmiastowa, miła i kompetentna pomoc to w obecnych czasach podstawa działania każdego biznesu.

4. Atrakcyjna cena

Cena jest czynnikiem, który może do ans klienta skierować (przez np. wyszukiwarki), lecz wcale nie świadczy o jego pozostaniu. Wielu klientów woli więcej zapłacić i mieć szybko w domu, to, co zamówili niż oszczędzać kosztem długiego czekania.

5. Jasna i klarowna strona www w tym opisy produktów

Ważna od strony klienta jest także nasza strona www. Powinna być jasna i przejrzysta. Dobrze, aby klient mógł z łatwością wyszukać produkty z rzetelnymi i dokładnymi opisami – im więcej informacji o produkcie, dostawie, płatnościach i zwrotach, tym mniej zapytań.

materiał zewnętrzny
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas