Nie odbieraj telefonu w ten sposób. Mogą to wykorzystać przeciwko tobie

Coraz częściej słyszy się o kolejnych próbach oszustw przez telefon. Ostrzeżenia i porady dotyczące tego, jak rozpoznać oszustów, nie milką. Nie zwalniają oni jednak tempa i próbują nowych sztuczek. Okazuje się, że podczas rozmowy należy unikać jednego słowa.

Telefoniczni oszuści starają się wymyślać nowe metody
Telefoniczni oszuści starają się wymyślać nowe metody123RF/PICSEL

Nie wystarczy uważać na oszustów, którzy chcą wyłudzić pieniądze np. metodą na wnuczka, o której słyszał już niemal każdy.

Coraz częściej oszuści próbują podszywać się także pod pracowników banków, by uzyskać kod BLIK lub login i hasło do aplikacji bankowej. W takich sytuacjach trzeba być szczególnie czujnym, by nie dać się nabrać.

Telefoniczni oszuści starają się wymyślać nowe metody. Chętnie wykorzystują wypowiedziane przez nas słowo: "tak".

Coraz częściej oszuści próbują podszywać się pod pracowników banków
Coraz częściej oszuści próbują podszywać się pod pracowników banków123RF/PICSEL

Wiele osób odbierając telefon mówi "tak, słucham". Wbrew pozorom, może okazać się to niebezpieczne dla naszego portfela. W taki sposób możemy zostać wykorzystani przez nieuczciwe firmy, które mogą to uznać za wyrażenie zgody na podpisanie umowy.

Jeśli jednak dojdzie do takiej sytuacji, w której nasza czujność będzie uśpiona, to warto mieć na uwadze, że od umowy zawartej na odległość można odstąpić w terminie 14 dni bez podawania przyczyny. O ile tylko w porę się zorientujemy.

Alesandra Kurzak z córką w ,,Demakijażu" o relacjach rodzinnychPolsat Cafe
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas