Reklama

Reklama

Pięć prostych sposobów łagodzących ból karku

Uporczywy ból i napięcie mięśni z tyłu szyi mogą być spowodowane zbyt długą pracą w jednej pozycji, ale ich przyczyną często są też przewianie albo stres.

Wielu z nas dolegliwość dokucza też nad ranem, jeśli w nocy śpimy w niewygodnej pozycji (często winna jest zbyt wysoka poduszka). Na szczęście jest wiele sposobów, by złagodzić ból, który zwykle mija w ciągu 2-3 dni. Jeśli tak się nie dzieje, a problemowi towarzyszą stan podgorączkowy i złe samopoczucie, idźmy do lekarza, bo może to być sygnał poważnej choroby, np. zapalenia rdzenia kręgowego, chorób tkanki łącznej (np. polimialgii reumatycznej) lub zapalenia naczyń. Jeśli jednak to "tylko" spięty kark, mogą pomóc:

Masaż z olejkiem z rozmarynu

 

Nie tylko pobudza krążenie (dzięki temu rozgrzewa i rozluźnia spięte mięśnie), ale ma również działanie regenerujące oraz przeciwbólowe. Łagodzi więc wszystkie objawy, a ponadto pomaga "naprawić" nadwerężone mięśnie. 

Reklama

Stosuj 2 razy dziennie rozcieńczony w oliwie albo olejku migdałowym (ok. 10 zł, w drogeriach i zielarniach): 3 krople olejku rozmarynowego na 15 kropli. Wmasuj w karki, aż poczujesz ciepło, przykryj ciepłym ręcznikiem (np. nagrzanym na kaloryferze). 

Maść z pieprzem cayenne

Zawarta w nim kapsaicyna działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie. 4 czubate łyżki oleju kokosowego rozpuść na małym ogniu, wymieszaj z 2 łyżkami pieprzu. Smaruj kark 2 razy dziennie. 

Uwaga! Zrób test na małym fragmencie skóry, bo może uczulać! 

Termofor z gorącą wodą

Ciepło rozluźnia mięśnie i łagodzi ból. Termofor przykładamy (przez ściereczkę) 2-3 razy dziennie na 15-20 min. Uwaga! Jeśli bólowi karku towarzyszy opuchlizna, nie wolno go rozgrzewać, bo możemy nasilić dolegliwość (wtedy przykładamy chłodny kompres). 

Preparaty z minerałami

Skurcze mięśni bywają symptomem niedoboru potasu, wapnia oraz magnezu. Preparat z minerałami (9 zł, w aptekach) łykamy zwykle 2 razy dziennie. 

Nowa poduszka lub materac

Jeśli ból karku pojawia się zwykle po nocy, rozważmy zmianę poduszki (na tę z pamięcią kształtu, w sklepach wnętrzarskich, od 49 zł), a jeśli to nie pomoże - zmianę materaca. W miękkim ciało się zapada, a głowa jest zbyt uniesiona. 

Uwaga! By sprawdzić, czy materac ma dobrą twardość, połóż się na nim na wznak, a pod lędźwie wsuń dłoń (powinna wchodzić z lekkim oporem).


100 rad

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy