Reklamacja usług, np. fryzjerskich
Jesteś niezadowolona z rezultatów wizyty u kosmetyczki lub fryzjera? Taką usługę też możesz reklamować!
Jest to jednak trudniejsze niż w przypadku produktów. Musi bowiem wystąpić wada usługi (spalone włosy, inny kolor czy długość). U fryzjera (kosmetyczki) najczęściej zawierana jest umowa ustna (o dzieło), dlatego najlepiej jeszcze przed wykonaniem usługi ustalić jej najważniejsze elementy, a więc koszt i rezultat, jaki chcesz osiągnąć.
Jeśli efekt jest niezgodny z umową, możesz zażądać od fryzjera czy kosmetyczki wykonania poprawek. Od razu lub w ustalonym terminie. Jeśli nie wywiąże się z umowy albo terminu, możesz domagać się zwrotu pieniędzy (całości lub części) na zasadzie szkody. Najlepiej zrobić to pisemnie.
Jeśli nie będziecie mogli się porozumieć, zwróć się o pomoc do instytucji konsumenckich. Np. powiatowego rzecznika praw konsumentów czy Federacji Konsumentów.