4 odżywcze kąpiele

Jesienią skóra łaknie witamin i minerałów. Dostarczysz jej ich, odpoczywając w wannie wypełnionej wodą i... domowymi eliksirami!

Najpierw weź tradycyjny prysznic – dobrze oczyszczona skóra lepiej wchłonie odżywcze składniki. Następnie przygotuj jedną z podanych niżej pielęgnacyjno-leczniczych kąpieli. Pamiętaj jednak, by nie trwała ona dłużej niż 15–20 min. Po wyjściu z wanny odpocznij godzinę (a najlepiej zostań już w domu).

Owsiana

Reklama

Płatki są bogatym źródłem witamin z grupy B oraz E. Witaminy te chronią skórę przed szkodliwym działaniem tzw. wolnych rodników i opóźniają jej starzenie.

Przeciwdziałają też egzemom i przyspieszają gojenie ranek.

Przepis na kąpiel: 250 g płatków owsianych zalej 3–4 litrami zimnej wody i gotuj do miękkości; wlej do wanny wypełnionej wodą.

Wrzosowa

W różowym zielu kryją się związki krzemu. To pierwiastek, który zapewnia skórze elastyczność i zapobiega powstawaniu zmarszczek.

Przepis na kąpiel: 20 g suszonego wrzosu oraz po 15 g suszonych kwiatów lawendy, kłączy tataraku i kwiatów lipy wymieszaj, zalej 2 litrami wrzątku, przykryj na 30 min; przecedź, wlej do wanny wypełnionej ciepłą wodą. Pozostałe po przecedzeniu zioła przełóż do płóciennego woreczka i włóż do wanny.

Mleczno-miodowa

Te składniki zawierają wit. z grupy B oraz kwasy pobudzające produkcję kolagenu. Przyspieszają złuszczanie martwego naskórka, zmiękczają skórę.

Przepis na kąpiel: Litr ciepłego tłustego mleka połącz z 300 ml płynnego miodu i wymieszaj. Wlej do wanny z ciepłą wodą.

Drożdżowa

To będzie uczta dla skóry! Stanie się ona lepiej ukrwiona i świetnie dotleniona.

Przepis na kąpiel: 80 g drożdży zmieszaj ze szklanką mleka i łyżeczką cukru, podgrzej. Wlej do kąpieli.

Odwar z lipy dodany do kąpieli nie tylko dostarczy skórze witaminy PP, ale także np. złagodzi nerwobóle.

8 łyżek stołowych kwiatów zalej 2 szklankami wody, gotuj 20 min i odcedź.

Dowiedz się więcej na temat: przepis | kąpiele | kąpiel

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje