Reklama

Reklama

Dieta dla włosów

Mocne, lśniące włosy wymagają nie tylko odpowiedniej pielęgnacji, ale również wielu składników odżywczych zapewniających im wzrost. Warto sięgać po produkty bogate w witaminy A, B, C i E, a także te dostarczające nam żelaza, cynku i selenu.

Czynniki takie jak wiek, genetyka, zmiany hormonalne i stres mogą wpływać na wzrost włosów, ale to niedobory żywieniowe są głównymi czynnikami powodującymi ich utratę. Eksperci zalecają pokarmy bogate w składniki odżywcze, które pomagają wzmocnić mieszki włosowe i stymulują wzrost włosów.

Reklama

Dla zachowania pięknych i zdrowych włosów niezbędne są m.in witamina A, która wspomaga produkcję substancji oleistej zwanej sebum w gruczołach skóry. Sebum nawilża skórę głowy i utrzymuje włosy w zdrowiu. Warto również zadbać o dostarczanie w codziennej diecie składników bogatych w witaminę B i witaminę C. "Nasze ciało potrzebuje witaminy C, aby stworzyć kolagen, który jest ważną częścią struktury włosa" - czytamy na łamach "Food.news".

Jak wskazują eksperci, najczęstszą przyczyną wypadania włosów jest niedobór żelaza w diecie. Przydatne okazują się również cynk i selen, składniki odżywcze, które wspomagają wzrost i naprawę włosów, a także chronią skórę głowy przed uszkodzeniem.

Doskonałym pokarmem dla pięknej i bujnej fryzury jest bogate w zdrowe tłuszcze awokado. Dodatkowo owoc ten jest cennym źródłem witaminy E i witamin z grupy B. W codziennym menu warto uwzględnić bogate w przeciwutleniacze owoce jagodowe. Są one również źródłem witaminy C, podobnie jak papryka czy owoce cytrusowe.

Na kondycję włosów zbawiennie wpłyną również jajka. Dawniej przygotowywano z nich odżywczą maseczkę do włosów, jednak dziś lepiej po nie sięgnąć np. przygotowując śniadanie. "Jajka są bogate w białko, które jest budulcem struktury włosów. Jajka zawierają również witaminy A i D, karoteny, luteinę i cynk, które wspomagają zdrowe włosy" - czytamy w artykule.

W "diecie" naszych włosów nie powinno zabraknąć również siemienia lnianego, które poza bogactwem kwasów tłuszczowych omega-3 jest również źródłem witaminy B1, magnezu i selenu.

W poszukiwaniu żelaza warto udać się do warzywniaka, gdzie naszą uwagę powinny przykuć zielone warzywa liściaste, takie jak szpinak. Pamiętajmy, że im ciemniejsza zieleń, tym wyższy poziom żelaza. Dodatkowo zielone warzywa liściaste dostarczają nam witamin A, C i K, witamin z grupy B oraz potasu.

Doskonałą przekąską, którą pokochają nasze włosy, będą nasiona dyni. Są one bogate w cynk, który może pomóc w zapobieganiu suchości skóry głowy. Zawierają również żelazo, fosfor, magnez, miedź i białko, które sprzyjają wzrostowi włosów.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje