Reklama

Reklama

Badacze ujawniają sześć nowych faktów o cukrzycy

To ważne dla naszego zdrowia, że wciąż udaje się poznać nowe sposoby zapobiegania tej groźnej chorobie. Odkrywane są nieznane dotąd czynniki jej ryzyka, których warto unikać. Badacze wyjaśniają też, jak cukrzyca może zmieniać objawy... problemów z sercem.

Leczniczo  działają brokuły 

W zielonych różyczkach ukryty jest składnik, dzięki któremu ilość cukru we krwi może zmniejszyć się nawet  o 10 proc. Czyli np. osoba  z wynikiem 110 mg/dL (i sta- nem przedcukrzycowym) ma szansę na powrót do normy 99 mg/dL. Codziennie zjadaj 2-3 różyczki albo 1/2 szkl. brokułowych kiełków.

Uwaga na dużą ilość bakterii na skórze

Chodzi zwłaszcza o bakterie gronkowca złocistego. Każdy ma na sobie pewną ich ilość. Jednak, gdy bakterii jest dużo, wytwarzają one tyle toksyn, że znajdujące się pod skórą komórki tłuszczowe zaczynają niewłaściwie funkcjonować. Stają się m.in. niewrażliwe na insulinę. Rozwija się insulinooporność, a w efekcie cukrzyca. 

Aby mniej było bakterii na skórze, zachowuj... właściwą wagę ciała. Dodatkowe kilogramy i większy obwód pasa lub bioder to większa powierzchnia skóry, którą mogą zasiedlić cukrzycotwórcze bakterie.

Reklama

Im rzadsza bezsenność, tym lepiej dla poziomu cukru 

Wystarczy jedna źle przespana noc, by aż o 33 proc. spadła zdolność komórek do pobierania glukozy z krwi. To tyle, o ile pogarsza się ona po pół roku niezdrowej, tłustej diety. Na szczęście, jest to odwracalne. Jeśli problemy ze snem się nie powtarzają, to już po 2-3 dniach komórki zaczynają wykorzystywać glukozę tak, jak powinny. Jeśli miewasz problemy ze snem, włącz do codziennej diety cynamon - pod jego wpływem komórki funkcjonują lepiej.  

Warto śpieszyć się powoli

Stres, jaki towarzyszy funkcjonowaniu pod presją czasu, może nawet o 57 proc. zwiększać ryzyko cukrzycy. Spróbuj inaczej poukładać sobie obowiązki, a jeśli nie możesz tego zrobić, zawsze na koniec dnia przeznacz 30 minut na relaks (np. spacer plus głębokie oddychanie). 

Chroni przed nią witamina D 

Zaobserwowano, że pod wpływem wit. D organizm nie tylko lepiej spala glukozę, ale też jest mniej narażony na miażdżycę (bo we krwi krąży mniej złego cholesterolu).  Aby dostarczyć sobie cennej wit. D w diecie, jadaj śledzie, łososia i makrelę - już 100 g ryby może dostarczyć ci zalecane co dnia 800 IU.

Nie wolno  lekceważyć  uczucia zmęczenia

U osób z podwyższonym poziomem cukru we krwi (i stanem przedcukrzycowym lub cukrzycą) może ono być objawem złej pracy serca, a nawet zawału. Jeśli poczujesz się nagle mocno zmęczona, a do tego gorzej ci się oddycha, wezwij pogotowie (dzwoniąc pod nr 112).


Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje