Reklama

Reklama

Co robić, gdy bolą kolana?

Reumatyzm, obrzęk, niedostateczne rozruszanie stawów (zimą mniej spacerujemy), drobne urazy czy przeciążenia – jest wiele powodów, dla których kolana mogą dawać o sobie znać. Podpowiadamy, jak ukoić ból.

Niezależnie od przyczyny bólu kolan, a nawet zaleconego stosownie do zdiagnozowanej choroby, np. zwyrodnieniowej leczenia, zawsze warto wypróbować domowe sposoby łagodzenia dolegliwości. Najważniejsze jest bowiem to, by ból nie przeszkadzał nam w wykonywaniu codziennych czynności i nie zmuszał do ciągłego odpoczynku. Bo kiedy nie używamy bolących kolan, problem nie znika, lecz się nasila. 

Reklama

Okłady 

Rób je codziennie rano i wieczorem przez kilka dni, aż ból zniknie. Wybierz jedną z receptur (tę, którą łatwiej ci przygotować, na którą masz czas), nie stosuj ich razem: 

- Pokrój cebulę i rozłóż ją na gazie, przyłóż do kolana i owiń bandażem. Zostaw na pół godziny. 

- Papkę ze świeżo startego chrzanu połóż na kolanie i owiń bandażem. Zostaw na 10 minut. 

- Sól morską zblenduj z nasionami gorczycy (w proporcjach 2 do 1), dodaj tylko tyle oleju, by połączył składniki w papkę. Nałóż na kolano i owiń bandażem. Zostaw na godzinę. 

Maści 

Warto je stosować w ciągu dnia niezależnie od okładów, raz lub dwa dziennie. Ich aplikację połącz z masażem. Wybierz dowolną maść: 

- Na 2 łyżkach oleju musztardowego (kupisz w sklepach ze zdrową żywnością, od 9 zł za 250  ml) podsmaż posiekany ząbek czosnku, ostudź i wetrzyj świeżo przygotowaną "maść" w kolano. 

- Wymieszaj po łyżeczce oliwy i octu jabłkowego, wmasuj. 

- Łyżeczkę pieprzu cayenne wymieszaj z odrobiną wazeliny. Wetrzyj w kolano. 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje