Reklama

Reklama

Jak odzwyczaić się od cukru?

Cukier coraz częściej nazywany jest narkotykiem XXI wieku - nie tylko uzależnia, ale negatywnie wpływa na nasze zdrowie, sylwetkę i urodę. Trener gwiazd James Duigan, twórca programu "Clean & Lean" radzi jak poradzić sobie z tą słodką pokusą.

James Duigan w swojej książce "Dieta oczyszczająco-odchudzająca według programu Clean & Lean", która szybko stała się bestsellerem, cukier wprost nazywa "toksyną w pięknym opakowaniu".

Wskazuje, że jego nadmierne spożywanie nie tylko przyczynia się do przyrostu masy ciała, ale również przyspiesza procesy starzenia się. W swojej książce dzieli się kilkoma radami, jak ograniczyć, a nawet całkowicie wyeliminować cukier raz na zawsze.

Sprzymierzeńcem w walce słodkimi zachciankami jest chrom, który pomaga kontrolować stężenie glukozy we krwi. Trener i ekspert ds. żywienia, radzi, aby szukać produktów, które są jego bogatym źródłem.

Reklama

- Chrom eliminuje łaknienie słodyczy. Do jego dobrych źródeł należą jajka, wątróbka, nerki, produkty z pełnego ziarna, orzechy, grzyby i szparagi. Nie wolno go jeść w dużych ilościach, jeśli chorujecie na cukrzycę. Włączcie do diety ciemne mięso. Łaknienie cukru często spowodowane jest niedoborem białka w diecie - wyjaśnia.

Zachęca natomiast, aby nie rezygnować z owoców, które również są bogate w cukry, ale w najlepszej formie. I tu kolejna rada: po pierwsze jeść je z umiarem, a po drugie nigdy same.

- Nigdy nie jedzcie cukrów samych - dotyczy to również owoców czy miodu. Zawsze dodawajcie białko lub dobre tłuszcze np. orzechy, jogurt naturalny. Pomagają one spowolnić tempo, w jakim cukier dotrze do krwioobiegu. Jeśli dzieje się to zbyt szybko, np. po zjedzeniu babeczki, następuje gwałtowny przypływ energii, a potem gwałtowny jej spadek. Jeśli wolniej trawimy cukier, nie odczuwamy takiego skoku - wyjaśnia.

PAP life

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje