Jak zaspokoić apetyt na słodkie bez cukru i słodyczy?

To najprostszy sposób na poprawienie sobie humoru, ale zgubny dla figury! Są jednak sposoby, by poskromić chęć na jedzeniowe grzeszki.

Antycukrowych sprzymierzeńców znajdziemy w każdej kuchni. Są zawsze pod ręką, więc korzystajmy z ich mocy!

Reklama

Cynamon - jego słodkawy smak oszukuje kubki smakowe. Zróbmy więc sobie kulki z 1 szkl. bardzo gęstej owsianki, 1 łyżki cynamonu i 1 łyżki masła. Masę studzimy, formujemy kulki i obtaczamy je w cynamonie lub kakao bez cukru.

Imbir działa jak cynamon. Dobrze mieć w lodówce kilka plasterków świeżego kłącza.

Lukrecja (z apteki, ok. 3,50 zł za 50 g korzenia) ma naturalny słodkawy smak, więc czasem wystarczy wypić trochę herbatki. Można też przygotować cukierki bezcukrowe z lukrecją (1 szkl. naparu gotujemy z ksylitolem, aż nabierze konsystencji syropu, wylewamy na szklaną deseczkę, odstawiamy, by zastygł).

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje