Reklama

Reklama

Kobiece suplementy diety

Sięgamy po nie, by dodać sobie zdrowia i urody. Sprawdźmy jednak, czy nie wymaga to zmian np. w stylu życia, nawykach.

Sojowe fitoestrogeny wspomagają organizm podczas menopauzy. Potrzebują do tego jednak specjalnych warunków.

Reklama

Konieczna jest odpowiednia mikroflora w jelitach. Codziennie zjadaj jogurt naturalny lub kefir. Są bogate w tzw. dobre bakterie. Wypróbuj jednak, jaka ilość będzie dla ciebie bezpieczna, tj. nieprowokująca biegunki (może to być np. 1 szklanka).

Do tego sięgaj po cykorię (3-4 liście) lub cebulę (2-3 plasterki). Bakterie będą miały pożywkę. W twojej diecie powinny też znaleźć się produkty z pełnego ziarna oraz surowe warzywa. Dzięki błonnikowi w jelitach powstaną enzymy ułatwiające wykorzystanie fitoestrogenów. Błonnik reguluje perystaltykę jelit i chroni cię przed zaparciami.

Przyniesie pożądane skutki, jeśli będziesz piła wystarczająco dużo wody. Powinna to być ilość dopasowana do wagi ciała - 30 ml na każdy kilogram. Jeśli np. ważysz 80 kg, zalecana ilość wody to 2400 ml czyli 2,4 l. Nie powinnaś jednak stosować preparatów z błonnikiem, gdy bierzesz leki nasercowe (z tzw. naparstnicą), antydepresyjne.

Dziurawiec ma dobroczynny wpływ na psychikę. Ale może też wywoływać uczulenie na słońce. Gdy go stosujesz, nie wystawiaj twarzy na słońce, nawet to słabe, zimowe, zwłaszcza jeśli przyjmujesz równocześnie niesteroidowe leki przeciwzapalne. Dziurawiec jest niedozwolony przy środkach antykoncepcyjnych, antydepresantach oraz lekach przeciwzakrzepowych. Żeń-szeń skutecznie zwiększa witalność m.in. poprzez podniesienie ciśnienia krwi.

Na czas jego stosowania lepiej więc ogranicz sól do 1 g dziennie (czyli ilości mieszczącej się na czubku noża). Przy nadciśnieniu nie powinnaś go w ogóle przyjmować (nawet, jeśli zażywasz leki przeciwnadciśnieniowe). Nie łącz żeń-szenia z antydepresantami oraz lekami przeciwzakrzepowymi. Witamina E wspaniale dba o skórę - pod warunkiem, że nie uniemożliwiają jej tego inne składniki. Uwaga! Witamina E rozrzedza też krew.

Jeśli możesz, ogranicz jedzenie wątróbki. Jest ona bogata w żelazo, z którym nie lubi się witamina E. Lepiej też nie sięgaj po suszoną żurawinę - do spółki z wit. E może sprzyjać krwawieniom z nosa i siniakom.

Z tej samej przyczyny nie stosuj miłorzębu japońskiego oraz aspiryny. Biotyna zapewnia ci zdrową skórę i włosy - jednak przy drobnym wyrzeczeniu dietetycznym. Gdy masz chęć na jajko, nie jedz białka. Tworzy ono z biotyną niewchłaniającą się mieszankę. Magnez uodparnia cię na stres. Gdy go przyjmujesz, nie jedz tłustego mięsa ani wędliny. Magnez plus tłuszcz to nieprzyswajalna mieszanka. Zrezygnuj z magnezu, gdy bierzesz antybiotyk lub lek przeciwgrzybiczy.

Zawsze popijaj niegazowaną wodą

Podstawowa zasada jest taka: 1 szkl. wody na 1 tabletkę lub kapsułkę. Woda to najlepszy "rozpuszczalnik" - masz pewność, że suplement dotrze tam, gdzie powinien.

Zanim zaczniesz stosować jakiś suplement diety, dowiedz się (np. u lekarza), czy nie wystarczy zmienić jadłospis, by dostarczyć sobie potrzebnego składnika. Staraj się stosować w danym momencie tylko 1 suplement.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje