Reklama

Reklama

Nakarm swój mózg

A poprawisz pamięć i łatwiej się skoncentrujesz!

Ten ważny organ stanowi 2 proc. ciała, a zużywa 20 proc. kalorii. Oto, co można jeść, aby go wspomóc.

Nasiona na przekąskę

Reklama

Wspierają aktywność mózgu. I tak orzechy dzięki witaminie E, kwasom omega-3, miedzi, manganowi ułatwiają tworzenie komórek i połączeń neuronów. Migdały sprawiają, że myślimy szybciej i lepiej. Wspomagają pozytywne myślenie, a dzięki nim mamy lepszy nastrój. Pestki dyni to źródło cynku, który odgrywa ważną rolę w zapamiętywaniu i funkcjonowaniu mózgu. Poprawiają zdolności poznawcze i przekazywanie sygnałów między neuronami. Wzmacniają pamięć krótkotrwałą.

Winogrona

Są bogate w polifenole, które pobudzają ukrwienie mózgu. Dzięki nim zdecydowanie polepsza się zapamiętywanie. Poza tym flawonoidy pochodzące z winogron (i zrobionego z nich wina) zapobiegają łączeniu się niezdrowych białek w większe grupy, które uszkadzają mózg.

Odżywcze jajka

Mają w składzie cholinę, która stanowi jeden z ważnych neuroprzekaźników przekazujących sygnały do mózgu. Jest ważnym składnikiem błon komórkowych i poprawia pamięć.

Borówki

One także mają przeciwutleniacze, które działają na nas korzystnie. Zapobiegają stanom zapalnym, które sprzyjają zwyrodnieniom komórek mózgowych. Ułatwiają uczenie się i hamują proces starzenia się.

Oleje, awokado i łosoś

Zawierają potrzebne nam przeciwutleniacze zwalczające szkodliwe wolne rodniki. Chronią mózg, zwiększają energię neuronów. Dostarczają też tłuszczów wzmacniających komórki.

Ciemna czekolada

Obecne w niej polifenole są silniejsze niż w winogronach. Amerykańscy naukowcy wykazali, że ułatwiają dopływ krwi do mózgu i mają korzystny wpływ na nasze samopoczucie.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje