Reklama

Reklama

Schudnąć po 50-tce? To nie takie trudne!

Hormony wariują, zaś metabolizm wyraźnie zwalnia. To dlatego po przekroczeniu pięćdziesiątego roku życia tak trudno jest nam zachować linię. Są jednak na to mało znane, ale skuteczne sposoby!

Nabiał jest OK: To silniejsze mięśnie i niższa waga

Nabiał dostarcza białka, które utrzymuje poczucie sytości, przyspiesza metabolizm i zapobiega utracie mięśni, a tym samym pomaga schudnąć. Białko znajdziesz w produktach mlecznych, mięsie, roślinach strączkowych.

Reklama

Odchudzając się, powinnaś przyjmować 1-1,2 g dziennie białka na kilogram masy ciała. Nabiał jest też źródłem wapnia. Jest on niezbędny w walce z osteoporozą, czyli częstą wśród kobiet w wieku menopauzalnym chorobą, w przebiegu której dochodzi do zaniku tkanki kostnej, co prowadzi do częstszego występowania złamań.

Ponadto, wyższe spożycie wapnia znacznie ułatwia odchudzanie i wpływa na redukcję obwodu pasa. Badania pokazują, że wapń spożywany z nabiału, ma lepsze działanie niż ten spożywany z suplementów. Pamiętaj, że dziennie należy przyjmować 1300 miligramów wapnia.

Przykładowe ilości zdrowego białka:

- serek wiejski 200 g - 22 g
- jogurt nat. 150 g - 9 g
- jajko - 6,3 g
- 100 g brokułów - 3 g
- 1 łyżka migdałów - 3 g
- 150 g fileta z pstrąga - 17 g

Kortyzol pod kontrolą: Gdy tego hormonu jest za dużo, zwiększa się też twój apetyt

Wytwarzany przez nasze nadnercza kortyzol bywa bardzo podstępny. Jak to się dzieje? Pod wpływem m.in.stresu, niewłaściwej diety (restrykcyjnej, bardzo niskokalorycznej) i braku snu poziom kortyzolu wzrasta - ma on bowiem zmobilizować organizm do działania w niesprzyjających warunkach.

Efekt? Podnosi się nasze ciśnienie, pogarsza nastrój, nasila zmęczenie i... rośnie waga. Stale podniesiony poziom tego hormonu zwiększa bowiem apetyt i sprzyja odkładaniu tłuszczyku, zwłaszcza w okolicach pasa. Jest jednak na to rada - kortyzol można uspokoić naturalnymi metodami. Oto one.

Opracuj własne metody relaksu. Dla niektórych będzie to słuchanie muzyki klasycznej, dla innych - automasaż lub po prostu spacer. Pomocne mogą być tez ziołowe herbatki z melisy. Rezultaty takiej antystresowej kuracji nie będą natychmiastowe, ale to powolna zmiana na lepsze.

Zadbaj o sen. Banał? Nie dla wszystkich. Przede wszystkim pomyśl o dobrym zaciemnieniu sypialni. Planuj wieczór tak, by sprzyjał stopniowemu wyciszaniu. Koniecznie zostawiaj telefon komórkowy poza sypialnią - odruchowo będziesz po niego sięgała, a emitowane przez niego światło wysyła do mózgu sygnał, że pora na wzmożoną aktywność.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje