Reklama

Reklama

Trzy warzywa rządzą na talerzu

Dziś proste połączenie kapusty pekińskiej, czerwonej papryki i kiszonych ogórków, które, według uznania, może być dodatkiem do posiłku lub jego bazą. Wszystko zależy od tego, z czym zdecydujemy się je serwować.

Do znudzenia jesteśmy bombardowani informacjami: "Chcesz być zdrowy, jedź warzywa!" I choć czasem mamy ochotę się zbuntować, ciężko polemizować z słusznością tego stwierdzenia.

Reklama

Co zyskamy z warzyw?

Warzywa są skarbnicą witamin i składników mineralnych, obfitują w błonnik i mają znikomą zawartość cukrów prostych. Dzięki temu pomagają budować odporność i kondycję.

Zapraszając warzywa do jadłospisu, redukujemy automatycznie ilość zjadanych węglowodanów, tłuszczów i białek. Wszystko to zasługa zawartego w nich błonnika (surowego włókna roślin), który wypełniając żołądek daje uczucie sytości, a dodatkowo sprzyja perystaltyce jelit. Warzywa są najzdrowszą i najskuteczniejszą metodą na redukowanie niechcianych kilogramów. 

Jak je połączyć?

Sposobów na zestawianie ze sobą smaków jest tyle, ilu ludzi, bo o smakach, jak i gustach ciężko dyskutować. Dziś przedstawię moją propozycję połączenia trzech warzyw, które mogą być dodatkiem do dania mięsnego czy rybnego. Jeśli natomiast zdecydujemy się połączyć je z serem i makaronem, staną się doskonałym posiłkiem jarskim.

Dobrej jakości składniki

Do przygotowania porcji dla czterech osób potrzebne będą następujące składniki:

- pół główki kapusty pekińskiej;

- czerwona papryka;

- trzy małe ogórki kiszone;

- sok z połówki cytryny;

- trzy łyżki tłoczonej na zimno oliwy;

- łyżka czarnuszki. 

***Zobacz także***

Dowiedz się więcej na temat: warzywa

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje