W firmie razem z dzieckiem
Mimo obaw związanych z potencjalnym wzrostem wymagań przełożonego względem dyspozycyjności aż 90 proc. ankietowanych rodziców chciałoby posłać dziecko do firmowego przedszkola.
Wśród korzyści takiego rozwiązania pracownicy wymieniają:
łatwiejsze godzenie pracy z wychowaniem,
dogodniejszy dojazd;
elastyczne godziny otwarcia przedszkola,
dopłaty pracodawcy,
oraz pewność miejsca w przedszkolu.
Mimo dostrzegalnych korzyści dla pracodawców, takich jak utrzymanie wartościowych pracowników i budowanie pozytywnego wizerunku firmy, ponad 60 proc. badanych firm i instytucji niestety nie rozważa możliwości utworzenia takich placówek. Wśród obaw powstrzymujących przed utworzeniem firmowego przedszkola przedstawiciele działów personalnych wymienili:
duże sumy pieniędzy potrzebne na początek,
brak wcześniejszych doświadczeń,
oraz brak zainteresowania i negatywna postawa decydentów.
Wśród czynników, które pomogłyby działom personalnym w zainicjowaniu rozmów o uruchomieniu przedszkola firmowego znalazły się fundusze europejskie i współpraca z innymi firmami.
W badaniu prowadzonym w całym kraju (najliczniej reprezentowane było woj. mazowieckie) wzięło udział 148 przedstawicieli działów personalnych, 69 dyrektorów placówek przedszkolnych publicznych i niepublicznych oraz 718 pracowników, z których 56 proc. jest rodzicami.
Badanie zostało przeprowadzone przez Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Serwis HR, Femmeritum oraz GoldenLine.
A jakie jest twoje zdanie na ten temat?