Seksistowskie reklamy
Reklamy mają negatywny wpływ na samoocenę kobiet - w związku z tym ogłosił Parlament Europejski zalecił, by reklamodawcy "z większą ostrożnością wykorzystywali skrajnie chude kobiety do reklamowania produktów".
![Eurodeputowani skrytykowali także powielanie przez reklamy stereotypów płciowych](https://i.iplsc.com/00010RH6FO4LNHGW-C322-F4.webp)
Eurodeputowani skrytykowali także powielanie przez reklamy stereotypów płciowych, "co stanowi przeszkodę dla stworzenia nowoczesnego i egalitarnego społeczeństwa". Zaprotestowali przeciwko występującemu w reklamach uprzedmiotowieniu ludzi, dyskryminacji i poniżaniu płci. "Dodatkowo reklamy czasami mogą w karykaturalny sposób prezentować sytuacje z życia mężczyzn i kobiet" - ostrzegli.
To wszystko, ich zdaniem, ma negatywny wpływ na dzieci i młodzież. Reklamy bowiem warunkują poglądy młodych ludzi na siebie, swoje środowisko, kulturę, a w szczególności na przemoc.
Dodatkowo, by promować dobre przykłady w reklamach, PE zaapelował o ustanowienie nagrody dla reklamodawców, by uhonorować te reklamy, które najlepiej zrywają ze stereotypami płciowymi i
prezentują pozytywny obraz kobiet i mężczyzn.
Michał Kot