Reklama

Jak to jest po trzydziestce...

30 lat minęło... Ta liczba spędza nam sen z powiek. A nie powinna, bo przecież w tym wieku zazwyczaj mamy już niezłą pozycję zawodową, dochody na przyzwoitym poziomie, kochającego partnera, nierzadko pierwsze dziecko i możemy czerpać z życia, co chcemy.

Konsumenci w wieku 30 - 49 lat uważani są za najbardziej atrakcyjnych klientów, którzy mogą pozwolić sobie na trochę zakupowego szaleństwa.

Patrząc przez pryzmat faz cyklu życia rodziny, osoby w tym wieku są na etapie "pierwszego dziecka" - wciąż starają się jakoś urządzić, mają duże potrzeby i dużo konsumują lub też przeszli do fazy "nastolatki w domu", w której dorastające pociechy zaczynają odgrywać coraz ważniejszą rolę przy podejmowaniu decyzji na temat tego, co jest w gospodarstwie niezbędne i co się kupuje.

Dochody powyżej 2200 zł ma co czwarta osoba w wieku 30 - 39 lat oraz 23 proc. osób w wieku 40 - 49 lat. W tych grupach wiekowych znajdziemy też największy odsetek osób zajmujących stanowiska kierownicze i dyrektorskie czy też prowadzący własne biznesy (odpowiednio 11 proc. i 9 proc. w poszczególnych grupach wiekowych).

Reklama

Najwięcej na tygodniowe zakupy wydają konsumenci w wieku 40 - 49 lat - 12 proc. z nich przeznacza na ten cel więcej niż 250 zł. Trzydziestolatkowie natomiast płacą wyższe rachunki za telefon komórkowy - opłaty 16 proc. przekraczają kwotę 100 zł. Obie grupy chętnie robią zakupy poprzez sprzedaż wysyłkową: tą drogą 45 proc. z nich wydało co najmniej 200 zł.

Osoby po 30. lubią spędzać czas aktywnie (35 proc. deklaruje zainteresowanie sportem, 32 proc. wychodzi do pubów i dyskotek) oraz pożytecznie (40 proc. woli komputer i internet, 17 proc. przeznacza wolny czas na samokształcenie/naukę języków obcych). Po 40. stajemy się większymi domatorami i większość zainteresowań skupiamy na zajęciach związanych z domem czy czytaniem książek.

Dane pochodzą z Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska (czerwiec 2005 rok).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dochody | konsumenci
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy