Kampania "Dajemy słowo: siostrzeństwo" na ustach wszystkich!

Artykuł sponsorowany

Siostrzeństwo to wspólnota, wsparcie i siła. Marka Answear.LAB zachęca kobiety do walki o równość. Tym razem głównym celem kampanii jest wpisanie słowa siostrzeństwo do słowników języka polskiego oraz odpowiednie zdefiniowanie go.

Answear.LAB
Answear.LABmateriały promocyjne

Siostrzeństwo do słowników!

Siostrzeństwo jest wyrazem, który funkcjonuje już od dawna w mowie potocznej. Korzystamy z niego w rozmowach, ale także w internecie, mediach społecznościowych. Marka Answear.LAB odkryła jakiś czas temu, że jednak próżno go szukać w naszych słownikach i leksykonach.

Było to dla nas sporym zaskoczeniem, bo wydawało się, że to pojęcie jest ostatnio bardzo popularne. W słownikach polszczyzny znajdziemy "braterstwo", które odnosi się także do kobiet. Jednak naszym zdaniem w dzisiejszych czasach, kiedy kobiety wciąż zabiegają o należne im miejsce - w historii, w kulturze, życiu zawodowym i publicznym - nie jest to już wystarczające. Uznałyśmy, że warto upomnieć się o siostrzeństwo
tłumaczy Agnieszka Pruchnik brand dyrektor Answear.LAB
Answear.LAB
Answear.LABmateriały promocyjne

Twarzami kolekcji  Sisterhood Treasure są dwie niezwykłe siostry: uznana modelka Monika "Jac" Jagaciak i utalentowana lekkoatletka Anna Jagaciak. Ich bliska, szczera relacja stanowi doskonałą ilustrację tego, co marka chciałaby powiedzieć o siostrzeństwie.

Dlaczego w dzisiejszych czasach, gdy coraz więcej mówi się o równości płci, nie ma w naszych słownikach wyrazu opisującego kobiecą wspólnotę, opierającą się na solidarności niezależnej od więzów krwi i wzajemnym wsparciu ponad podziałami? Czy powinnyśmy zadowolić się określeniem "braterstwa"?

W języku angielskim znajdziemy zarówno brotherhood jak i sisterhood w Cambridge Dictionary czy Oxford English Dictionary. Sisterhood zdefiniowane jest jako silne poczucie więzi między kobietami, wspólnie walczącymi o prawa kobiet. Powinnyśmy pokazać, czym jest siostrzeństwo i razem podjąć działania, dążące do osiągnięcia wspólnego celu, jakim jest w tym przypadku uzupełnienie słowników języka polskiego o należne nam słowo.

Answear.LAB
Answear.LABmateriały promocyjne
Answear.LAB
Answear.LABmateriały promocyjne

Na czym polega akcja "dajemy słowo: siostrzeństwo" i jak ją wspierać?

Marka Answear.LAB postanowiła zadbać o to, by rozpowszechnić ideę siostrzeństwa, mówić i pisać o niej jak najwięcej. W ten sposób chce trafić do jak największej liczby odbiorców, ale przede wszystkim do leksykografów, by zrozumieli niedopatrzenie, a następnie uzupełnili słowniki o wyraz siostrzeństwo.

Do akcji dołączą między innymi takie znakomite osobistości jak:

  • Syliwa Chutnik - kulturoznawczyni i pisarka,
  • Inga Iwasiów - poetka, prozatorka, prof. nauk humanistycznych,
  • Joanna Kuciel-Frydryszak - dziennikarka, pisarka, autorka książki "Chłopki"
  • Katarzyna Szumlewicz - filozofka, pedagożka, obrończyni praw kobiet i autorka książek o emancypacji,
  • Karolina Sulej - dziennikarka, reporterka, autorka książki "Ciałaczki. Kobiety, które wcielają feminizm",
  • Krystyna Romanowska - pisarka, dziennikarka, współautorka bestsellerowego cyklu rozmów z prof. Zbigniewem Lwem-Starowiczem.
  • Elżbieta Cherezińska - pisarka, teatrolożka, autorka książek: "Królowa", "Harda".

Pierwsze felietony, eseje, wywiady czy opowiadania można już czytać w mediach i na blogu marki.

Answear.LAB
Answear.LABmateriały promocyjne
Answear.LAB
Answear.LABmateriały promocyjne

Marka Answear.LAB w ramach kampanii wypuści na rynek także nową limitowaną kolekcję Sisterhood Treasure. To zupełnie nowa odsłona marki i więcej niż zestawienie doskonałej jakości stylizacji, które jak zawsze powstawały z miłości do kobiet. Siostrzeństwo jako wspólnota kobiecych doświadczeń i przesłanie kolekcji wyraża się w każdej, pieczołowicie przygotowanej kreacji - od detali po kolory i wzory. Jest to hołd dla kobiecej solidarności i siły wspólnoty- fasony i barwy nie tylko podkreślają naturalne piękno i niepowtarzalny styl każdej kobiety, dodają jej także pewności i wyrażają poczucie więzi z innymi kobietami. Marka po raz pierwszy w swojej historii, wprowadziła także kolekcję ręcznie robionej biżuterii. Symbolika trzech głównych kamieni naturalnych, użytych do jej wykonania, odnosi się do idei kolekcji. Czarny turmalin to część opowieści dający siłę i ochronę, czerwony granat odwagę i nadzieję. Z kolei kryształ górski wzmacnia i stabilizuje energetycznie.  Więcej dowiesz się na stronie https://answear.com.

Answear.LAB
Answear.LABmateriały promocyjne

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Radę Języka Polskiego, słowo siostrzeństwo powinno się stać nieco bardziej powszechne, by można je było umieścić w słownikach. Każdy z nas może w związku z tym wesprzeć kampanię, mówiąc o niej, pisząc, a także udostępniając i komentując posty w SM.

Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas