Owocowe TOP 5 - ranking najbardziej kalorycznych owoców

Lista zalet owoców nie ma końca: są smaczne, słodkie, stanowią świetny dodatek do dań i deserów. Owoce to również doskonała przekąska między posiłkami, która daje uczucie sytości. Co więcej, owoce zawierają witaminy i składniki mineralne, a także… kalorie. Na wysokokaloryczne gatunki powinny uważać przede wszystkim osoby na diecie odchudzającej. Z kolei dla wszystkich tych, którzy chcą przytyć lub zbudować masę mięśniową, poniższy ranking z pewnością okaże się pomocny. Poznaj TOP 5 najbardziej kalorycznych owoców wraz z informacjami o ich wartościach odżywczych.

#5 Mango

Mango ma 67 kcal/100 g. Ten żółty owoc wykazuje wiele cennych właściwości, między innymi:

  • jest źródłem błonnika pokarmowego, co korzystnie wpływa na pracę jelit,
  • zawiera witaminę A, która wpływa na stan skóry i kondycję narządu wzroku,
  • jest źródłem naturalnych przeciwutleniaczy (witaminy C i E),
  • zawiera potas i miedź - pierwiastki niezbędne do prawidłowego działania układu krwionośnego.

#4 Winogrona

Podobnie jak mango zawierają około 67 kcal/100 g. W kuchni winogrona występują pod wieloma postaciami. Świeże owoce winogron:

  • są naturalnymi przeciwutleniaczami - usuwają z organizmu szkodliwe wolne rodniki,
  • zawierają witaminy A, E, C, K i witaminy z grupy B,
  • w ich składzie znajdziesz też mnóstwo składników mineralnych, między innymi żelazo, fosfor, potas, cynk, selen i fluor,
  • jako jedne z nielicznych owoców zawierają jod - pierwiastek niezbędny do prawidłowego funkcjonowania tarczycy.

#3 Banany

W środku naszego rankingu znajdują się banany, które mają 100 kcal/100 g. Nie bez przyczyny ten owoc to ulubiona przekąska sportowców. Banany:

  • są doskonałym źródłem potasu, który obniża ciśnienie krwi,
  • dostarczają sporo węglowodanów, w tym pektyny - frakcji błonnika pokarmowego, która obniża poziom złego cholesterolu,
  • są źródłem żelaza, dlatego powinny sięgać po nie szczególnie osoby z anemią,
  • zawierają witaminę A, która korzystnie wpływa na stan skóry i działanie narządu wzroku.

#2 Awokado

Awokado to owoc, który ma 160 kcal/100 g. Mimo wysokiej wartości energetycznej awokado jest jednym z najzdrowszych owoców na świecie. Dlaczego?

  • jest źródłem zdrowych tłuszczów z grupy omega, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu (w szczególności układu nerwowego),
  • zawiera witaminy A, C, E, K i witaminy z grupy B, w tym cenny kwas foliowy,
  • ma w składzie sporo składników mineralnych, między innymi wapń, żelazo, potas i fosfor,
  • jest źródłem zarówno rozpuszczalnych, jak i nierozpuszczalnych frakcji błonnika.

#1 Daktyle

Prawdziwa bomba kaloryczna i energetyczna. Daktyle mają 277 kcal/100 g. Są świetną przekąską dla wszystkich aktywnych. Daktyle (zarówno świeże, jak i suszone): 

  • zawierają sporo potasu, który chroni organizm przed nadciśnieniem tętniczym,
  • bogactwo błonnika sprawia, że daktyle regulują działanie układu pokarmowego,
  • mają właściwości alkalizujące, dzięki czemu łagodzą objawy związane z nadkwaśnością żołądka,
  • zawierają sporo węglowodanów prostych, więc szybko dostarczają energii.

Chcesz zbudować masę mięśniową i szukasz diety na przytycie? Jesteś aktywny i musisz dostarczać organizmowi minimum 3000 kalorii dziennie? Sprawdź catering dietetyczny Maczfit i wybierz dietę pudełkową dla siebie. Catering dietetyczny Maczfit to nie tylko diety odchudzające, ale również programy dla osób prowadzących sportowy tryb życia. 

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje