Vloger, twórca gier, czempion League of Legends…
Przyrosłeś do tego telefonu? Za tę dwóję masz szlaban na komputer do wakacji! A może: zajeździsz ten silnik – słyszałeś o eco-drivingu? Brzmi znajomo? Zamiast walczyć z wiatrakami, lepiej poznać tajniki grywalizacji i wypróbować gry edukacyjne! Do zastosowania w szkole, pracy, domu. Szczegóły na warsztatach ‘Nauczanie Poprzez Granie’, 3 czerwca w AFiB Vistula w Warszawie. Grasz w to?
Okazuje się, że istnieje klucz do pokolenia "Z", a także fanatyków technologii. To wykorzystanie mechanizmów znanych z gier komputerowych do kształtowania zachowań ludzi - czyli grywalizacja. Na uczestników warsztatów ‘Nauczanie Poprzez Granie’ czekają spotkania z twórcami najpopularniejszych, polskich gier komputerowych, prezentacje gier edukacyjnych, np. SteamBytes, Purgatory, Coffee Noir, fabularnych (LARP) oraz planszowych (Go, Cashflow). Do tego warsztaty nauczania programowania przez grę Minecraft i z wykorzystaniem języka SCRATCH, a także atrakcje technologiczne: Oculus Rift, Cave 3D, drukarki 3D, drony czy interaktywne podłogi.
Podczas spotkań ze specjalistami od montażu nagrań, emisji głosu i budowania angażujących treści dowiecie się, jak zostać vlogerem! Co więcej, blogerki i vlogerki udowodnią, że w gry bawią się nie tylko mężczyźni. Z kolei amatorów i "profesorów" gier ucieszy szansa udziału w turniejach e-sportowych: m.in.: ‘League of Legends’ z pulą nagród 3000 zł, Hearthstone i Game Jam (z nagrodą od Microsoft).
- "Gry budują motywację. Zawsze mają określony cel, dostarczają rozrywki i dają szybką informację zwrotną. Niektórzy gracze są nastawieni głównie na interakcję społeczną czy rywalizację, inni na eksplorowanie kolejnych elementów świata danej gry. Te mechanizmy można wykorzystać w różnych obszarach życia, w tym w edukacji. Stosując ideę gier można dawać dużo szybszy feedback, zorganizować wzajemne sprawdzanie prac pisemnych przez uczniów i pozwolić na porównywanie rezultatów. A inne dziedziny życia? Wyobraźmy sobie samochód, który wyświetla na kokpicie zielone lampki przy ekologicznej jeździe i powiadamia innego kierowcę o naszych sukcesach w eco-drivingu. To skłania obu kierowców do współzawodnictwa w osiąganiu coraz lepszych rezultatów. Tak właśnie działa grywalizacja" - mówi Krzysztof Wojewodzic, EdTech Director w Grupie Uczelni VISTULA, dyrektor programowy konferencji "Nauczanie Poprzez Granie".
To już druga edycja spotkania ‘Nauczanie Poprzez Granie’. W ubiegłym roku w wydarzeniu udział wzięło około 500 uczestników - gimnazjaliści, licealiści, studenci, nauczyciele, pasjonaci gier i technologii. Wykłady, warsztaty i prezentacje prowadziło ponad 50 gości specjalnych. Uczestników zachwyciło przeszło 10 różnych, innowacyjnych technologii. Pula nagród dla uczestników gier i konkursów wyniosła aż 25 000 zł!