Bezglutenowe leniwe

Nie tylko dla alergików!

Czas przyrządzenia: 35 minut
Składniki dla: 4 porcji

Składniki

  • 40 dag twarogu półtłustego lub tłustego, dwukrotnie zmielonego
  • 2 jajka
  • 20 dag mąki ryżowej
  • duża szczypta soli

Składniki - sos wiśniowy

  • 25 dag wiśni
  • 2 łyżki miodu
  • 1/2 laski wanilii
  • szczypta mielonego kardamonu lub cynamonu
  • listki melisy lub mięty do dekoracji

Sposób przygotowania

1. Kluski: rozbij jajka, białka włóż do lodówki, a żółtka zmiksuj  z serem. Gdy masa będzie gładka, stopniowo dosypuj mąkę z małą szczyptą soli. Białka ubij  na sztywną pianę z resztą soli. Możesz ją posłodzić 1 płaską  łyżeczką cukru pudru. Pianę  wymieszaj z masą serową. 

Reklama

2. W dużym garnku zagotuj  wodę. Z ciasta uformuj spłaszczone wałeczki. Pokrój je ukośnie na kluseczki. Gotuj partiami we wrzącej wodzie. Wyjmuj po kilka sztuk łyżką cedzakową, tak by odcedzić całą wodę. Układaj  w jednej warstwie na półmisku. 

3. Umyj i wypestkuj wiśnie. Podgrzej je z miodem, kardamonem oraz przekrojoną wzdłuż laską wanilii (ważne, by owoce  nie rozgotowały się, tylko zmiękły i zachowały kształt). Garnek z wiśniami zdejmij z ognia. Gdy sos ostygnie, wyjmij wanilię. 

4. Leniwe odgrzej na parze  (w specjalnym garnku lub  na metalowym durszlaku ustawionym na garnku z gotującą się wodą). Gorące rozkładaj na ogrzanych (np. w piekarniku) talerzach. Polej gorącym sosem owocowym. Podawaj udekorowane świeżymi zielonymi listkami.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje