Kiełki: najlepsze i najtańsze źródło witamin na wiosnę

Zeszłoroczne warzywa już straciły większość witamin, a nowalijki są pełne chemii. Za to kiełki są zdrowe, ekologiczne i pyszne.

Kiełki na spróbowanie możemy kupić w prawie każdym zieleniaku i supermarkecie (od 4 do 8 zł/opak. 50 g), ale jeśli je polubimy, warto hodować je samodzielnie. 

Reklama

Uwaga! Kupujemy wyłącznie nasiona przeznaczone do kiełkowania (mają napis na opakowaniu), bo takie do siewu są zaprawiane środkami chemicznymi. Zestaw 5 rodzajów kosztuje ok. 6 zł/opak. 

Kiełki smakują podobnie do warzyw, z których nasion wykiełkowały, ale bardziej intensywnie. Wszystkie mają mnóstwo dobrych składników.

Z rzodkiewki

Mają witaminy (A, B, C), wapń, magnez, potas, białko, olejki eteryczne. Wzmacniają odporność, polecane są więc przy przeziębieniach. 

Z cebuli 

Są pełne witamin (A, B, C, E), wapnia, cynku, magnezu. Powinny je spożywać osoby walczące z nadciśnieniem. 

Z soczewicy 

Mają białko, żelazo, fosfor, nienasycone kwasy tłuszczowe, lecytynę, wapń i witaminy A, B, C, E, D. Pomagają obniżyć zbyt wysoki poziom cholesterolu. 

Z brokuła 

Zawierają substancje antynowotworowe, witaminy (A, B, C), wapń, magnez, potas, błonnik. Pomagają w obniżaniu ciśnienia, wzmacniają odporność. 


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje