Reklama

Reklama

Miska zdrowia z awokado i kurczakiem

To bardzo zdrowe i pożywne danie zaspokoi twój głód na długie godziny. A co najważniejsze - przygotujesz je błyskawicznie! Wystarczy 15 minut i gotowe.

Czas przyrządzenia: 15 min
Składniki dla: 2 porcji

Składniki

  • 15 dag makaronu, np. typu rotelle
  • 1 duży pojedynczy filet z kurczaka (pieczony, grillowany lub gotowany)
  • 1 awokado
  • 2 duże garści mieszanki sałat
  • 1/2 wężowego ogórka
  • 4 rzodkiewki
  • po 1/2 łyżeczki białego i czarnego sezamu
  • mielona wędzona papryka
  • sól
  • olej lniany
  • sok z 1 cytryny
  • pieprz grubo mielony

Sposób przygotowania:

1. Makaron ugotuj w posolonej wodzie zgodnie z przepisem podanym na opakowaniu. Mięso pokrój w plasterki jednakowej grubości. Ogórek i rzodkiewki umyj, osusz papierowym ręcznikiem, potnij w talarki. Awokado rozetnij wzdłuż na pół, usuń pestkę, obierz ze skórki. Skrop połową soku wyciśniętego z cytryny. 

2. Pozostały sok z cytryny wlej do małego słoiczka. Dodaj 2 łyżki oleju lnianego i przyprawy do smaku: sól, pieprz grubo mielony i mieloną wędzoną paprykę.  

3. Ziarenka sezamu wsyp na suchą patelnię. Podgrzewaj na małym ogniu. Gdy zaczną pachnieć, przesyp je na talerzyk i przestudź. Wsyp do oleju z sokiem cytrynowym. Słoiczek zakręć i energicznie nim potrząsaj przez minutę, by powstał gęsty sos. Liście sałat opłucz, osusz, wymieszaj z ogórkiem i rzodkiewką.  

Reklama


4. W dwóch salaterkach ułóż po porcji makaronu, sałaty z warzywami, plasterków mięsa i po połówce awokado. Wszystko polej sosem sezamowym. 

Tekst pochodzi z magazynu

Tina
Dowiedz się więcej na temat: awokado | kurczak | Miska zdrowia z awokado i kurczakiem

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy