Pasztet z ciecierzycy może zmienić twoje życie

Coraz głośniej mówi się o tym, że dla ochrony środowiska i zmniejszenia wpływu ocieplenia klimatu powinniśmy zrezygnować z jedzenia mięsa. Albo przynajmniej jeść je tylko raz w tygodniu. Tak twierdzą np. fleksitarianie. Pasztet z ciecierzycy zmieści się znakomicie w tym trendzie.

Fleksitarianizm to sposób odżywiania, w którym bazuje się na produktach roślinnych, jednak od czasu do czasu dopuszcza się spożywanie mięsa i ryb. Taka dieta pomaga ochronić się przed chorobami układu krążenia, cukrzycą i nowotworami. Spowoduje też spadek masy ciała. Dobrze też zrobimy środowisku naturalnemu.

Reklama

Zachętą do przejścia na dietę ograniczającą spożycie mięsa nich będzie pasztet z ciecierzycy. Pyszny i aromatyczny. Przepis na ten pasztet pochodzi od Beaty Lipov z Lawendowego Domu.

Ciecierzyca, cieciorka lub groch włoski, to roślina strączkowa, której właściwości zdrowotne są docenianie w krajach basenu Morza Śródziemnomorskiego i Bliskiego Wschodu. W kuchni arabskiej ciecierzycę wykorzystuje się do przyrządzenia słynnych falafeli czy humusu. Poza sporą ilością błonnika ciecierzyca jest także bogata w witaminy C, A, K, kwas foliowy i witaminy grupy B. Ma również sporo fosforu i potasu, a także wapń, żelazo i magnez.

Do przygotowania pasztetu potrzebujemy: 250 g ugotowanej wcześniej ciecierzycy, 50 g słonecznika łuskanego, cebulę, pół pora, 2 marchewki, ząbek czosnku, 2 łyżki czerwonej papryki w proszku, pół łyżeczki kminu rzymskiego, łyżeczkę curry, 3 łyżki koncentratu pomidorowego, 2 jajka, 2 łyżki oleju, sól i pieprz.

Kmin rzymski prażymy na suchej patelni i rozdrabniamy w moździerzu. Drobno pokrojoną cebulę i pora smażymy na rozgrzanym oleju. Po chwili dodajemy marchewkę startą na tarce o małych oczkach, przeciśnięty przez praskę czosnek, paprykę w proszku, kmin rzymski i przyprawę curry. Jeszcze chwilę smażymy. Dodajemy koncentrat pomidorowy, pół szklanki wody, mieszamy.

Ziarna słonecznika prażymy na suchej patelni aż zaczną pachnieć. Miksujemy składniki pasztetu: ciecierzycę, uprażone ziarna słonecznika, sos marchewkowo-pomidorowy i jajka. Doprawiamy solą i pieprzem. Masę przekładamy do wysmarowanej olejem foremki. Pieczemy ok. godziny w 200 st. C. (PAP Life)


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje