Reklama

Reklama

PROSTE I ZDROWE – PESTO PIETRUSZKOWE Z PALUCHAMI CHLEBOWYMI

Bogata w witaminy C, A, beta-karoten i żelazo. Zawiera witaminy z grupy B, kwas foliowy, wapń, magnez, fosfor, potas. Wzmacnia wzrok, działa moczopędnie, usprawnia trawienie oraz przyswajanie pokarmów. Natka pietruszki, bo o niej mowa, to prawdziwy, polski superfood! I wcale nie trzeba jeść jej tylko w formie nielubianego przez dzieci dodatku do zup.

Składniki

  • słonecznik łuskany - ½ szklanki
  • natka pietruszki - 2 pęczki
  • sok z cytryny -1 łyżka
  • skórka otarta z cytryny - 1 łyżeczka
  • czosnek - 1 ząbek
  • oliwa z oliwek - 100 ml
  • starty parmezan - 15 g
  • sól i pieprz do smaku
  • chleb tostowy pełnoziarnisty (np. od Dan Cake)

Sposób przygotowania



Reklama

Słonecznik namoczyć na noc w wodzie, następnie odcedzić na sitku i osuszyć. Dodać listki natki pietruszki, sok i skórkę z cytryny, czosnek, oliwę, parmezan, oraz szczyptę soli i pieprz. Całość zmiksować blenderem do uzyskania  grudkowatej, równomiernie rozdrobnionej pasty. Kromki chleba tostowego pokroić na paski o grubości ok. 1 cm. i ułożyć  na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Delikatnie skropić oliwą z oliwek i upiec  w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni, aż pieczywo się zarumieni i będzie chrupiące. Paluchy po wystygnięciu przekładamy do miseczki i podajemy z pesto pietruszkowym.
Smacznego!

materiały prasowe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje