Reklama

Reklama

Soccata, czyli Gwyneth Paltrow sposób na głód

Soccata to - jak opisuje autorka przepisu, Gwyneth Paltrow - danie wzorowane na jajecznej frittacie, ale zrobione na mące z cieciorki. Aktorka przyznaje, że sięga po taki ciepły posiłek, gdy rano dopadnie ją większy głód. Soccatę robi m.in. z kalafiorem i groszkiem.

Gwyneth Paltrow szczerze przyznaje, że nawet jej smoothie na śniadanie czasami po prostu nie wystarcza. Co jada aktorka, gdy dopadnie ją większy głód?

Reklama

- I chociaż, gdy staram się jeść zdrowo, to normalnie w takiej sytuacji sięgam po kanapkę z jajkiem sadzonym, zdarza się, że wybieram smakowite soccaty - wzorowane na jajecznej frittacie, ale zrobione na mące z cieciorki. Są ciepłe, sycące i pozostawiają wrażenie zjedzenia czegoś całkiem nieoczyszczającego - opisuje w swojej książce "Czysty talerz: Jedz zdrowiej"

I tak aktorka, a także propagatorka zdrowego stylu życia, wegańskie soccaty serwuje na trzy sposoby. Jednym z nich jest wersja z kalafiorem, groszkiem i kurkumą. Co ciekawe, Paltrow stworzyła to danie zainspirowana czymś, za czym przepadają jej dzieci, Apple i Moses, które ma ze związku z wokalistą zespołu Coldplay, Chrisem Martinem.

- Moje dzieci szaleją za samosami nadziewanymi kalafiorem, groszkiem i ziemniakami, podawanymi z sosem chutney z liści mięty lub kolendry. Te smaki zainspirowały mnie do nadziania soccaty kalafiorem i groszkiem (z ziemniaków zrezygnowałam, bo to roślina psiankowata) i przybrania jej świeżymi ziołami - wspomina, jak powstało to - jej zdaniem - eleganckie danie brunchowe, które świetnia nada się też na obiad lub na kolację.

Składniki potrzebne do przygotowania dwóch porcji tego wegańskiego dania to: pół szklanki mąki z cieciorki; pół szklanki wody; 2 łyżeczki oliwy z oliwek, a w razie potrzeby więcej; pół łyżeczki koszernej soli; 2/3 szklanki różyczek kalafiora (mrożonego, organicznego) - ugotowanych na parze; 2/3 szklanki mrożonego groszku; łyżeczka startej skórki limonki; 2 dymki - cienko pokrojone; pół łyżeczki mielonej kurkumy; 2 łyżki świeżych liści kolendry; 2 łyżki świeżych, poszarpanych liści mięty; 2 łyżki świeżej natki pietruszki; sok z połowy limonki; sól morska w płatkach oraz - opcjonalnie - połówka dojrzałego awokado.

Jak przygotować danie? Zaczynamy od wymieszania mąki z cieciorki, wody, oliwy i pół łyżeczki koszernej soli w średniej misce. Dodajemy różyczki kalafiora i lekko rozgniatamy je widelcem. Dorzucamy jeszcze groszek, skórkę limonki, dymkę i kurkumę.

Następnie na średnim ogniu podgrzewamy patelnię. Paltrow radzi użyć takiej nieprzywierającej, o średnicy 20 centymetrów. Wlewamy na nią łyżkę oliwy i połowę masy. - Smaż około 4 minuty, aż spód zrobi się lekko chrupiący. Odwróć placek i smaż 3 minuty z drugiej strony. Zdejmij soccatę na talerz i usmaż drugą - instruuje autorka.

Z kolei w małej misce należy delikatnie wymieszać liście kolendry i mięty, natkę pietruszki, sok z limonki, odrobinę oliwy oraz szczyptę soli. Jeszcze tylko dekoracja usmażonych placków sałatką z ziół i - ewentualnie - pokrojonym cienko awokado i smacznego!

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje