Reklama

Reklama

Soki ze świeżych owoców na wzmocnienie!

Mogą być bardzo pomocne przy łagodzeniu lekkich dolegliwości. Poprawią też odporność dziecka - naturalniej i zdrowiej niż gotowe preparaty z apteki.

Wyciskane soki zachowują sto procent witamin i minerałów zawartych w owocach. Niektóre mają lecznicze właściwości. Owoce na sok powinny pochodzić ze sprawdzonych miejsc, np. gospodarstw ekologicznych. Sok podawaj dziecku zaraz po przyrządzeniu. Dzienna porcja dla dwulatka to nie więcej niż 180 ml soku, dla trzylatka szklanka (do 300 ml).

Reklama

1. Z brzoskwini doda energii

Brzoskwinia zawiera magnez i potas, korzystnie wpływające na zdolność koncentracji, zapamiętywania. Maluch potrzebuje ich, zdobywając nowe umiejętności. Brzoskwinia jest też źródłem beta- karotenu, który wzmacnia układ nerwowy i odporność. Przygotowanie Dwie brzoskwinie umyj, obierz. Przekrój, wyjmij pestki. Miąższ pokrój. Zmiksuj w blenderze, dodając dla smaku np. 1/2 szkl. pokrojonej dyni. Jeśli sok jest za gęsty, rozcieńcz go niegazowaną wodą.

2. Jagodowy - złagodzi różne kłopoty trawienne

Jagody działają łagodząco na błonę śluzową żołądka. Zawarte w nich garbniki niszczą bakterie w przewodzie pokarmowym. Sok ze świeżych jagód polecany jest przy zaparciach - działa przeczyszczająco, napar z suszonych owoców - przy biegunce. Przygotowanie 1,5 szklanki jagód (mogą być także mrożone owoce) starannie umyj. Przelej je wrzątkiem na sitku, odcedź. Następnie osuszone jagody dokładnie rozetrzyj na miazgę w miseczce, po czym przetrzyj przez gęste sito. Powstały sok rozcieńcz 2-3 łyżkami przegotowanej wody. Wymieszaj. Jeśli sok będzie zbyt kwaśny, możesz go osłodzić odrobiną miodu.

3. Malinowy - pomoże w walce z przeziębieniem i infekcją

W soku świeżych malin jest kwas salicylowy, działający przeciwzapalnie i napotnie. Dlatego wyciskany sok z malin polecany jest szczególnie podczas infekcji oraz przy gorączce. Przygotowanie Maliny (ok. 1,5 szklanki) dokładnie przebierz, by nie były nadpsute. Opłucz pod bieżącą wodą, a następnie przelej na sitku ciepłą, przegotowaną wodą. Osącz owoce. Przełóż do miseczki i rozetrzyj na miazgę. Następnie przetrzyj przez gęste sito. Uzupełnij przegotowaną wodą i dokładnie wymieszaj.

4. Cytrusowy poprawi odporność dziecka

Cytrusy zawierają dużo bardzo cennej witaminy C. Uczestniczy ona w produkcji przeciwciał zwalczających wirusy. Chroni przed infekcjami. Przygotowanie Pomarańczę i czerwony grejpfrut umyj, obierz. Usuń błonki, pestki, miąższ pokrój (możesz dodać też 1/2 szkl. truskawek - umyj, osusz, oszypułkuj). Owoce wyciśnij w wyciskarce (jeśli jej nie masz, kolejno wyciskaj owoce przez gazę do miseczki). Sok przefiltruj przez sitko do kubka. Dopraw miodem.

Dowiedz się więcej na temat: odporność dziecka | wzmocnienie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje