Reklama

Reklama

Wiosna w kuchni - czas na zdrowe nawyki!

Warzywa i owoce bogate są w witaminy i mikroelementy, które korzystnie wpływają na nasz organizm. Według zaleceń, powinniśmy spożywać ich co najmniej 5 porcji dziennie. Nawet jeśli wydaje się nam, że nie jesteśmy miłośnikami kuchni roślinnej, to warto wypróbować te przepisy. Dania na bazie warzyw i owoców będą nie tylko pożywne, ale i smaczne.

Pożywny lunch

Składniki

  • Komosa ryżowa
  • Ciecierzyca w puszce np. marki Sandra
  • ½ awokado
  • Liście szpinaku baby
  • Pomidorki koktajlowe
  • Bataty
  • Słodka papryka
  • Chili
  • Czarny i/lub biały sezam
  • Sól, pieprz
  • Łyżka oliwy
  • Limonka

Sposób przygotowania

Komosę ryżową gotujemy według przepisu na opakowaniu. Oliwę mieszamy ze słodką papryką i chili. W powstałej mieszance obtaczamy ciecierzycę. Doprawiamy solą do smaku i pieczemy w piekarniku przez ok. 15 minut, do momentu, aż ciecierzyca będzie chrupka. Bataty kroimy w kostkę i również pieczemy. Do miski wkładamy komosę, liście szpinaku, bataty, ciecierzycę, pokrojone pomidorki koktajlowe i obraną połówkę awokado, którą skrapiamy sokiem z limonki. Całość posypujemy ziarnami sezamu i doprawiamy solą i pieprzem.

Reklama


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje