Reklama

Reklama

Zdrowotne właściwości jarmużu

Sezon na tą roślinę to późna jesień i zima. Pochodzący z rodziny brukselki, kapusty głowiastej i pekińskiej, kalafiora i kalarepy jarmuż, jest odporny na mrozy i ma naprawdę bardzo wiele wartości odżywczych. Sprawdź, jakich!

Może leżeć pod śniegiem, a i tak dostarczy nam niesamowitą wręcz ilość witamin, których szczególnie brakuje w zimnym sezonie. Zaprezentuję wam szybko kilka zalet jarmużu:

  1. Pomaga uzupełniać zawartość wapnia w organizmie. Jest to więc szczególnie ważne dla mam karmiących, które nie mogą spożywać mleka.

  2. Jarmuż zawiera w sobie dużo składników mineralnych, takich jak: magnez, żelazo, mangan, potas.

  3. 100 g tej rośliny zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na witaminę C.

  4. Jarmuż dostarcza również bardzo dużo witamin takich jak: A, B1, B2, K i E.

  5. Nie obejdzie się tutaj również bez wspomnienia o błonniku, którego ta roślina ma całkiem sporo.

  6. Podobnie jak inne z rodziny kapustowych, dzięki zawartości Sulrorafanu (SFN) ma działanie antyrakowe.

  7. Ma bardzo mało kalorii

  8. Zawiera przeciwutleniacze, spowalniające procesy starzenia się skóry.

Reklama

Tu znajdziesz przepis na danie z jarmużem!

Dowiedz się więcej na temat: jarmuż

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje