Dedykacja dla indywidualistki

Moda powinna nie tylko upiększać kobiety, ale przede wszystkim wspierać je, dodawać im pewności w dążeniu do bycia sobą. To zdanie, obecne we wszystkich wywiadach Yvesa Saint Laurenta, po jego odejściu nabiera wymowy symbolicznej.

Jesienna kolekcja Hexaline
Jesienna kolekcja Hexalinemateriały prasowe

Trendy jesieni 2008 przekonują, że moda jest młodością. Z cechami typowymi dla młodości - odwagą, wdziękiem, niefrasobliwością - Hexaline interpretuje przeszłość, liftinguje kanony elegancji, proponując kilka wersji nowoczesnego szyku. Tu warto przypomnieć, że od kilku sezonów moda namawiała nas do polubienia elegancji w nowej wersji, która w praktyce oznacza mieszankę wpływów klasyki, sportu i przyswojenie ekskluzywności haute couture przez konfekcję. Elegancja jednak kojarzy się z dojrzałością, harmonią i statecznością, więc w chwili, gdy moda zaczęła buzować różnorodnością, stawiając na młodość - zaczęła przypominać matronę z kanapy. Stało się oczywiste, że "nowa elegancja" potrzebuje wsparcia ironii, świeżości spojrzenia i przewietrzenia zasad. Dlatego jesienią 2008 synonimem elegancji staje się szyk, a jedną z jej ikon - Audrey Hepburn, nazywana najbardziej elegancką dziewczyna wśród szykownych kobiet, której dziewczęcość przez całe życie podziwiał i podkreślał Hubert De Givenchy - mistrz kostiumu i sukienki.

Najnowsza kolekcja Hexaline jest zbiorem najcenniejszych cytatów ze złotych lat mody: poczynając od małej czarnej Chanel, garnituru Marleny Dietrich przez ołówkową spódnicę Diora a kończąc na smokingu YSL. Są to jednak "kwestie" cytowane przez kogoś, kto wie, że od ich czasów wiele zmieniło się i w modzie, i w obyczajach. Nastąpiło poluzowanie i usportowienie klasyki, a kobiety - zadomowiwszy się w świecie biznesu - traktują ubrania z męskim rodowodem jak swoje. Najsilniejszym przejawem poczucia siły, jaką daje kobiecie jej pozycja we współczesnym świecie, jest w kolekcji Hexaline przeróbka dwurzędowej męskiej marynarki na super kobiecy żakiet. Efektem miksowania, przenikania szyku i wygody, tradycji i nowoczesności, dziewczęcości i męskości są w kolekcji trzy grupy tematyczno-stylistyczne, z których każda ma swoją ikonę i adresatkę, zgodnie z tytułowym zapewnieniem, że kolekcja jest Czułą dedykacją dla indywidualistki.

Hexeline

+4
materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas