Biedronka umyślnie wprowadzała klientów w błąd. Teraz zapłaci ogromną karę
Sieć sklepów Biedronka wprowadzała klientów w błąd podczas akcji promocyjnych "Specjalna Środa" i "Walentynkowa Środa" - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prezes UOKiK nałożył na spółkę Jeronimo Martins Polska karę wynoszącą niemal 105 mln zł.

Jak sieć Biedronka wprowadzała klientów w błąd?
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał najnowszy komunikat, w którym informuje, że sieć sklepów Biedronka wprowadzała klientów w błąd. W dyskontach na początku ubiegłego roku odbyły się jednodniowe akcje promocyjne "Specjalna Środa" i "Walentynkowa Środa", a klienci byli zachęcani do kupienia określonych produktów, za które mieli otrzymać "Zwrot 100 proc. na voucher" - tłumaczy UOKiK.
Konsumenci nie mieli jednak swobody w dysponowaniu środkami z vouchera, ponieważ przy jego wykorzystaniu obowiązywały konkretne reguły i ograniczenia, o których klienci Biedronki najczęściej dowiadywali się dopiero w momencie odbierania vouchera wraz z paragonem za zakupy.
"W większości przypadków produkty promocyjne nie były powiązane z tymi, na które otrzymywało się voucher. Przykładowo, za zakup parówek przysługiwał voucher na owoce i warzywa, za kupno czekolady - na kosmetyki, za kupno mięsa - na napoje czy słodycze. Przy tym, aby go wykorzystać, trzeba było zrobić kolejne zakupy ze wskazanej przez przedsiębiorcę kategorii i wydać na nie określoną sumę" - wskazuje UOKiK.
"Przedsiębiorca w przekazie reklamowym zachęcającym do zrobienia zakupów pominął bardzo istotne informacje i warunki akcji promocyjnych, w tym ich ograniczenia. Wskazywał, że produkty można kupić >>za darmo<<, a voucher określał jako >>gratis<<. Mogło to spowodować, że konsumenci podjęli decyzję o skorzystaniu z promocji, z myślą o tym, że zaoszczędzą na produktach, które sami będą mogli swobodnie wybrać. Selekcja treści reklamowych i sposób ich prezentowania nie może wprowadzać konsumentów w błąd. Przekaz marketingowy powinien zawierać informacje najważniejsze z punktu widzenia konsumentów, tak żeby nie musieli docierać do nich samodzielnie. Przedsiębiorcy mają obowiązek przekazywać je we właściwym czasie, czytelnie i jednoznacznie" - mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Ogromna kara dla sieci Biedronka
Zgromadzony materiał dowodowy wykazał, że przedsiębiorca umyślnie naruszył zbiorowe interesów konsumentów podczas akcji "Specjalna Środa" i "Walentynkowa Środa" w sklepach Biedronka - czytamy w komunikacie UOKiK.
Prezes UOKiK nałożył na Jeronimo Martins Polska karę w wysokości blisko 105 mln zł (104 722 016 zł). Decyzja nie jest prawomocna, spółka możne złożyć odwołanie do sądu.
Przedstawiciele Biedronki: Zaskarżymy decyzję Prezesa UOKiK do sądu
Biuro prasowe sieci Biedronka przesłała do naszej redakcji oficjalne stanowisko ws. decyzji UOKiK-u, które w całości zamieszczamy poniżej.
"Opierając się na faktach, będziemy bronić naszego stanowiska i zaskarżymy decyzję Prezesa UOKiK do sądu. Ubolewamy, że w trakcie badania tej sprawy Urząd nie zgodził się z siecią, która nieustannie stwarza polskim klientom możliwości oszczędzania. Jednocześnie zapewniamy, że Biedronka będzie nadal oferować swoim klientom najbardziej konkurencyjną ofertę na polskim rynku" - informuje Biuro Prasowe sieci Biedronka, Jeronimo Martins Polska S.A.
Podobał ci się ten artykuł? Zobacz więcej praktycznych porad i inspiracji w serwisie kobieta.interia.pl - codziennie coś nowego.










